Geen communie homoseksuele prins carnaval

REUSEL - Pastoor Luc Buyens in de Brabantse plaats Reusel heeft geweigerd de homoseksuele prins Gijs den Urste uit Reusel (Narrendonk) tijdens de carnavalsmis de communie te geven.

Dat zei de 24-jarige prins, in het dageljiks leven Gijs Vermeulen, dinsdagochtend naar aanleiding van berichtgeving in De Gelderlander.
Buyens droeg de carnavalsmis zaterdagavond op. Enkele dagen daarvoor ontmoetten Vermeulen en de pastoor elkaar om kennis te maken en de mis door te nemen.

Bij die gelegenheid zei Buyens dat de prins wel een kruisje op zijn voorhoofd, maar niet de communie kon ontvangen. Vermeulen was overrompeld en tekende geen bezwaar aan. ‘Maar ik dacht er nog over na en en wil net zo behandeld worden als anderen. Ik ben rooms-katholiek, ik heb mijn eerste communie en vormsel gedaan.’
In een tweede gesprek bleek de pastoor niet van zijn standpunt af te brengen, aldus Vermeulen. De prins ging toch naar de mis, maar weigerde het kruisje ‘af te halen’. Diverse bezoekers bleven ook zitten, als protest tegen het besluit van de pastoor.

Buyens was dinsdagochtend onbereikbaar voor commentaar.


Kijk eens aan. De Kerk geeft eindelijk eens het goede voorbeeld