Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 41 to 48 of 48

Thread: The richest city in Latin America; San Pedro Garza García, Mexico [ Video, pictures, etc. ]

  1. #41
    Veteran Member Apricity Funding Member
    "Friend of Apricity"


    Join Date
    Mar 2018
    Last Online
    @
    Ethnicity
    /...
    Country
    Japan
    Gender
    Posts
    6,623
    Thumbs Up
    Received: 2,819
    Given: 5,369

    1 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Bravado View Post
    Yes, that's from the old version.
    Yeah you should take a look at he's whole website, he focus primarily only North East Mexico and Texan mexicans and all those people he test are working class to middle nothing ordinary.

    Yet the high European levels still surprising .

  2. #42
    Veteran Member Apricity Funding Member
    "Friend of Apricity"


    Join Date
    Nov 2011
    Last Online
    04-16-2024 @ 06:34 PM
    Location
    California
    Meta-Ethnicity
    Mexican-American
    Ethnicity
    Mexican Mestizo
    Ancestry
    Mexico
    Country
    United States
    Region
    California
    Politics
    Center-Right
    Religion
    Catholic
    Gender
    Posts
    17,599
    Thumbs Up
    Received: 7,874
    Given: 12,909

    0 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Duffmannn View Post
    No va solo por Monterrey, pero algo que me ha llamado la atención de los países del tercer mundo o recientemente desarrollados, básicamente Latinoamérica, África, el mundo islámico, Turquía, Asia, incluso Rusia, es el énfasis que les dan a los rascacielos o los edificios altos y de estilo moderno como medidor de la riqueza y prosperidad. A más rascacielos, más rico y desarrollado o algo así. Debe ser la colonización cultural americana, en Europa y Japón no se da tanto énfasis a los rascacielos (en algunas ciudades o países incluso lo contrario, de hecho en España Benidorm es considerada una ciudad cutre y de mal gusto por esto; en muchas ciudades como Paris, Roma o Munich están directamente prohibidos).

    Yo creo que no está mal, pero focalizarse en esa arquitectura es un error. Primero porque homogeniza para mal las diferentes tradiciones arquitectónicas de las distintas regiones y naciones del globo, en este caso desaparece la arquitectura propia mexicana (que tuvo muy buenos ejemplos a mediados del siglo XX como el campus de la UNAM o la colonia Roma) para insertarse en un estilo impersonal y global que es igual en todo el mundo (paradójicamente Benidorm, por ser una rareza en el contexto europeo y mediterráneo, tiene mucha personalidad en este aspecto; lo mismo las primeras ciudades que adoptaron los rascacielos, como Nueva York, Chicago o Hong Kong), y segundo porque es una forma de mostrar sumisión y adulación a gustos, formas de pensar y de vivir (la concepción del urbanismo de una ciudad tiene mucho de esto) extranjeras.
    Most Mexican cities don't have many skyscrappers compared to Brazil etc. Monterrey doesn't have many skyscrappers. Monterrey is like Los Angeles ,CA both don't have many skyscrappers but theirs alot of wealth and wealthy people in both cities.Los Angeles,Ca has very few skyscrappers compared to some south american cities but Los Angeles has way more millionaires,billionaires,multimillionaires and her 3 times more per capita income .

  3. #43
    Daven
    Guest

    0 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by RMuller View Post
    Most Mexican cities don't have many skyscrappers compared to Brazil etc. Monterrey doesn't have many skyscrappers. Monterrey is like Los Angeles ,CA both don't have many skyscrappers but theirs alot of wealth and wealthy people in both cities.Los Angeles,Ca has very few skyscrappers compared to some south american cities but Los Angeles has way more millionaires,billionaires,multimillionaires and her 3 times more per capita income .
    How euro are Monterrey and Guadalajara on average? Are they similar euro-wise?

  4. #44
    Banned
    Join Date
    Mar 2021
    Last Online
    03-20-2022 @ 12:16 AM
    Meta-Ethnicity
    Romance
    Ethnicity
    Humanoid
    Country
    Philippines
    Gender
    Posts
    180
    Thumbs Up
    Received: 124
    Given: 36

    0 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Daven View Post
    How euro are Monterrey and Guadalajara on average? Are they similar euro-wise?
    Ambas ciudades son muy diversas, tienen mucha migración de otras partes y ambas tienen entre los 5-6 millones de habitantes. El componente promedio de ambas ciudades también es bastante similar, tanto en el aporte euro como en sus porcentajes demográficos. Ambas ciudades promedian en harnizo.

  5. #45
    Banned
    Join Date
    Jul 2018
    Last Online
    01-12-2024 @ 09:55 PM
    Location
    The Americas -> North America -> Hispanic America -> Mexico -> Western Mexico
    Meta-Ethnicity
    Hispanoamericano Virreinal (1000% mexican! Born, raised and living in Mexico)
    Ethnicity
    60.73-65.1% European/MENA, 33-35.81% Indigenous American and 2-3.45% SSA
    Ancestry
    Spain, Mesoamerica, Western and Central Africa
    Country
    Mexico
    Y-DNA
    E1b1b1b -> L19 -> M81 -> M183 -> PF2477 -> PF2546
    mtDNA
    Unknown
    Taxonomy
    Castizo: Alpinized Gracile Med and slightly Baskid + Minor Margid
    Politics
    Meritocracy, "Git Gud" and Ius Soli
    Hero
    Cristóbal de Oñate, Reina Isabel la Católica, Tzilacatzin, Porfirio Díaz and Dr. Iosif Lazaridis
    Religion
    Agnosticism (Culturally Roman Catholicism)
    Gender
    Posts
    7,573
    Thumbs Up
    Received: 6,503
    Given: 10,131

    0 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Saul View Post
    Ambas ciudades son muy diversas, tienen mucha migración de otras partes y ambas tienen entre los 5-6 millones de habitantes. El componente promedio de ambas ciudades también es bastante similar, tanto en el aporte euro como en sus porcentajes demográficos. Ambas ciudades promedian en harnizo.
    Edit

  6. #46
    Banned
    Join Date
    Jul 2018
    Last Online
    01-12-2024 @ 09:55 PM
    Location
    The Americas -> North America -> Hispanic America -> Mexico -> Western Mexico
    Meta-Ethnicity
    Hispanoamericano Virreinal (1000% mexican! Born, raised and living in Mexico)
    Ethnicity
    60.73-65.1% European/MENA, 33-35.81% Indigenous American and 2-3.45% SSA
    Ancestry
    Spain, Mesoamerica, Western and Central Africa
    Country
    Mexico
    Y-DNA
    E1b1b1b -> L19 -> M81 -> M183 -> PF2477 -> PF2546
    mtDNA
    Unknown
    Taxonomy
    Castizo: Alpinized Gracile Med and slightly Baskid + Minor Margid
    Politics
    Meritocracy, "Git Gud" and Ius Soli
    Hero
    Cristóbal de Oñate, Reina Isabel la Católica, Tzilacatzin, Porfirio Díaz and Dr. Iosif Lazaridis
    Religion
    Agnosticism (Culturally Roman Catholicism)
    Gender
    Posts
    7,573
    Thumbs Up
    Received: 6,503
    Given: 10,131

    0 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Daven View Post
    How euro are Monterrey and Guadalajara on average? Are they similar euro-wise?
    Quote Originally Posted by Saul View Post
    Ambas ciudades son muy diversas, tienen mucha migración de otras partes y ambas tienen entre los 5-6 millones de habitantes. El componente promedio de ambas ciudades también es bastante similar, tanto en el aporte euro como en sus porcentajes demográficos. Ambas ciudades promedian en harnizo.
    Pues no sé el promedio de Monterrey bro, ya que no soy de allá ni mucho menos norteño para dar una buena respuesta, pero te puedo decir que Guadalajara no promedia harnizo xd yo diría que es balanceado; o sea tenemos criollos y castizos, pero también de igual cantidad indígena...aunque los mayores grupos serían lndomestizos y los mestizos/harnizos....así que balanceado (O casi) no se me hace descabellado para mi ciudad ;D

  7. #47
    Banned
    Join Date
    Mar 2021
    Last Online
    03-20-2022 @ 12:16 AM
    Meta-Ethnicity
    Romance
    Ethnicity
    Humanoid
    Country
    Philippines
    Gender
    Posts
    180
    Thumbs Up
    Received: 124
    Given: 36

    0 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by HelloGuys View Post
    Pues no sé el promedio de Monterrey bro, ya que no soy de allá ni mucho menos norteño para dar una buena respuesta, pero te puedo decir que Guadalajara no promedia harnizo xd yo diría que es balanceado; o sea tenemos criollos y castizos, pero también de igual cantidad indígena...aunque los mayores grupos serían lndomestizos y los mestizos/harnizos....así que balanceado (O casi) no se me hace descabellado para mi ciudad ;D
    Tengo que reconocer que no he estudiado tan bien a Guadalajara como a Monterrey (lugar en el que he estado un par de veces). A un superficial tanteo parecen muy similares. Pero un mestizaje balanceando para Guadalajara también me parece buen promedio.

    Monterrey, como toda gran ciudad, es muy diversa; pero con toda propiedad, alcanza a promediar el rango harnizo.

  8. #48
    Veteran Member
    Join Date
    Dec 2019
    Last Online
    Today @ 04:43 AM
    Location
    A quiet town in the Hudson Valley
    Meta-Ethnicity
    Latin, Han
    Ethnicity
    Italian, 1/4 Chinese
    Ancestry
    Italian, an 1/8th Swiss German, a bit of Croatian, a bit of English, a bit of Spanish and a 1/4 Han
    Country
    United States
    Y-DNA
    J L25
    mtDNA
    H20a
    Taxonomy
    Alpine Med
    Politics
    Conservative
    Hero
    Giuseppe Garibaldi
    Age
    24
    Gender
    Posts
    4,051
    Thumbs Up
    Received: 2,842
    Given: 3,095

    0 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Gauthier View Post


    In San Pedro Garza García, the gross domestic product (GDP) per capita is $50,935 (€42,688), and according to a 2020 report by US credit ratings agency Fitch Ratings, it has the highest income of all Latin American cities.

    San Pedro Garza García is a city-municipality of the Northern Mexican state of Nuevo León and part of the Monterrey Metropolitan area. It is a contemporary commercial suburb of the larger metropolitan city of Monterrey between Puente de la Unidad and the Alfa Planetarium, including areas surrounding Calzada del Valle/Calzada San Pedro.

    Nowadays it is considered the area with the best quality of life in México as well as one of the most cosmopolitan cities in Latin America. It has luxury shopping malls, large green areas, as well as important colleges and hospitals Cerro de Chipinque and Chipinque Ecological Park are notable aspects of the city. The city hosts the headquarters of corporations such as ALFA, Cemex, Gamesa, Vitro, Pyosa, Softtek The Home Depot México and Cydsa.
    Cuanto Europeo en promedio piensas San Pedro es?

Page 5 of 5 FirstFirst 12345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 52
    Last Post: 05-18-2020, 02:29 AM
  2. Richest Countries In Latin America
    By Carlito's Way in forum Latin America
    Replies: 195
    Last Post: 02-11-2020, 01:47 AM
  3. The richest cities in Latin America
    By Tequilo in forum Latin America
    Replies: 28
    Last Post: 04-03-2019, 01:35 PM
  4. Classify Latin Americans: This time Mexico City
    By QUICAS in forum Latin America
    Replies: 3
    Last Post: 03-22-2018, 11:54 AM
  5. Latin America in pictures
    By Smaug in forum Latin America
    Replies: 51
    Last Post: 08-16-2014, 12:21 AM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •