PDA

View Full Version : Asega---------Nederlanderschap



Lulletje Rozewater
05-27-2010, 06:33 PM
Moet niet naar mijn fouten kijken

Een zoon van een vriend van mij heeft problemen zijn Nederlands paspoort te verlengen/vervangen met een nieuwe een.
Geboren in Zambia 6 April 1967 Nederlandse vader(van geboorte) Engelse moeder
Naar Zuid Afrika in mei 1967(een maand later dus)
Met een Nederlands passpoort naar Nederland in 1999.
Werkte in Nederland tot 2003/4
Heeft een sofie number en heeft belasting enz betaald
Terug in Zuid Afrika in 2003/2004 en getrouwd in 2004????
op 9 mei 2010 naar de Ambassade om een verlenging te krijgen( oud Paspoort geldig voor 5 jaar en vervalt 9 mei 2010)

Heeft geen ander paspoort alhoewel hij een Zuid Afrikaanse burgerschap heeft

De ambassade belde hem en willd weten hoe hij de Zuid Afrikaanse burgerschap heeft gekregen,anders nemen ze zijn Nederlands paspoort af..

Sinds 1999 heeft hij nooit hoeven te bewijzen dat hij een Zuid Afrikaans burgeschap heeft(geen paspport)
Hij heeft broers en zuster die wel een paspoort hebben van Nederland,ze zijn geboren in Zuid Afrika

Wat is de positie in zijn geval.
Hij will weer terug naar Nederland

The Lawspeaker
05-27-2010, 06:37 PM
Ik heb geen idee maar ik ben bang dat hij als Zuid Afrikaans staatsburger word gezien en niet als Nederlander.
Mijn advies is om toch even contact op te nemen met de Nederlandse ambassade want dit is een erg lastig geval..

Lulletje Rozewater
05-27-2010, 06:41 PM
Ik heb geen idee maar ik ben bang dat hij als Zuid Afrikaans staatsburger word gezien en niet als Nederlander.
Mijn advies is om toch even contact op te nemen met de Nederlandse ambassade want dit is een erg lastig geval..

Weet je iemnad in Nederland aangezien de Ambassade vraagt voor een bewijs van Zuid Afrikaans burgerschap.
De department of Home affairs zijn een stel idioten hier.

The Lawspeaker
05-27-2010, 06:47 PM
Weet je iemnad in Nederland aangezien de Ambassade vraagt voor een bewijs van Zuid Afrikaans burgerschap.
De department of Home affairs zijn een stel idioten hier.
Errr.. ja. dit is een lastige. Een andere optie is contact opnemen met de gemeente waar hij indertijd heeft gewoond of met de IND ?

Lulletje Rozewater
05-28-2010, 05:55 AM
Errr.. ja. dit is een lastige. Een andere optie is contact opnemen met de gemeente waar hij indertijd heeft gewoond of met de IND ?

Goed idee, what is IND

The Lawspeaker
05-28-2010, 12:09 PM
Goed idee, what is IND

Immigratie- en Naturalisatiedienst :)