PDA

View Full Version : Can you please classify me? You can guess nacionality too, please.



Curiosity
05-06-2015, 08:48 AM
Hello. I know I should be posting this in "Personal Taxonomy" but it would take forever for me to post 15 times, don't know how many days, and I am really curious about all this. :confused::confused: I'm not really from US (so sorry about my poor english), but as I am posting private pictures in this public forum I guess I shouldn't tell where I am from yet.

This is me:

https://lh6.googleusercontent.com/-Og98lsX3OzM/VUnIBmylChI/AAAAAAAAYWE/v5p6OaGPQZE/w311-h553-no/IMG_20150124_185301901.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-MyUgCGiIxoU/VUnG0KGkANI/AAAAAAAAYWE/Pv9jBxhk6rQ/w210-h501-no/170753_188018624543492_8166049_o.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-WVJXpcRlFL4/VUnHKo9CAGI/AAAAAAAAYWE/p2QtW7AfL6Y/w153-h451-no/133670_188018471210174_82090_o.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-V880k9n-5iw/VUnLHaPG7VI/AAAAAAAAYWE/Byx-UH2DD98/w415-h553-no/00010.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-_skzu_nFrrA/VUnK7aN9yJI/AAAAAAAAYWE/fWHWbML05sA/w415-h553-no/00001.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-6vU5jddWQ8U/VUnLdS1fXPI/AAAAAAAAYWE/4_iUf33Pn2o/w415-h553-no/00019.jpg


I'm 30 years old now. In the pictures where my face is slimmer and my hair color is lighter I was younger, about 25. My natural hair color is like on the picture I'm wearing red lipstick and big earrings, the first one, that is recent. I'm really short, 1,59m,(5 feet and 2.6 inches) have a pear shaped body, and I gain weight very fast and easy, also. I know part of my family came from Germany, that was my great grandfather, from my dad's family. Some people from Italy too. And in my mother's side I had a Spanish Grandfather, her dad, from a place called "San Cibran de Ribarteme". Don't know if any of these information helps you or makes any difference at all.

Thank you very much for your help!!

Tommy199
05-06-2015, 11:22 AM
Alpine + Subnordid

Linebacker
05-06-2015, 11:28 AM
Yea thats an Alpine right there,good call Tommy.

Prisoner Of Ice
05-06-2015, 11:30 AM
Need a shot from the side.

But in general you look nordocromag. I can see med influence though. Very pretty girl.

Highlands
05-06-2015, 11:43 AM
Alpine + Atlantid.

Petalpusher
05-06-2015, 11:48 AM
Typical subnord. I would guess your are from Switzerland or around.

ÁGUIA
05-06-2015, 11:55 AM
Not good with classifications,i would guess you are from south Brazil

Curiosity
05-06-2015, 07:24 PM
Thanks everyone! AGUIA is right, I'm brazilian. But not from the South =)

Curiosity
05-06-2015, 07:26 PM
Rio de Janeiro State! rs

Tommy199
05-06-2015, 07:36 PM
Rio de Janeiro State! rs

Have You Italian ancestry?

Seth MacFarlane
05-06-2015, 07:39 PM
Alpine + nordid + CM

curupira
05-06-2015, 07:39 PM
Pretty! :thumbs up

Annie999
05-06-2015, 07:41 PM
Alpine from south Brasil

curupira
05-06-2015, 07:42 PM
Alpine from south Brasil

She has already said she is from Rio de Janeiro, on page 1.

SupaThug
05-06-2015, 07:45 PM
Looks like a typical euro mutt from Brazil!Welcome and I hope you to be active here,since we don't have any active member from Rio de Janeiro.

Annie999
05-06-2015, 07:45 PM
She has already said she is from Rio de Janeiro, on page 1.

I didn't read that, but I saw the Brasilian flag on her profile :) and I assumed she was from the south.

Dictator
05-06-2015, 07:46 PM
Hello. I know I should be posting this in "Personal Taxonomy" but it would take forever for me to post 15 times, don't know how many days, and I am really curious about all this. :confused::confused: I'm not really from US (so sorry about my poor english), but as I am posting private pictures in this public forum I guess I shouldn't tell where I am from yet.

This is me:

I'm 30 years old now. In the pictures where my face is slimmer and my hair color is lighter I was younger, about 25. My natural hair color is like on the picture I'm wearing red lipstick and big earrings, the first one, that is recent. I'm really short, 1,59m,(5 feet and 2.6 inches) have a pear shaped body, and I gain weight very fast and easy, also. I know part of my family came from Germany, that was my great grandfather, from my dad's family. Some people from Italy too. And in my mother's side I had a Spanish Grandfather, her dad, from a place called "San Cibran de Ribarteme". Don't know if any of these information helps you or makes any difference at all.

Thank you very much for your help!!

Você pode pedir para algum membro da Staff mover esse seu tópico para a parte "Personal Taxonomy", que é privada.

Annie999
05-06-2015, 07:48 PM
Você pode pedir para algum membro da Staff mover esse seu tópico para a parte "Personal Taxonomy", que é privada.

I think she needs at least 15 posts to do that.

Dictator
05-06-2015, 07:49 PM
I think she needs at least 15 posts to do that.

A mod can move this thread to there and give her permissions to be in that part of the forum.

curupira
05-06-2015, 07:51 PM
I didn't read that, but I saw the Brasilian flag on her profile :) and I assumed she was from the south.

She had already said she is from Rio de Janeiro.

ÁGUIA
05-06-2015, 08:07 PM
Thanks everyone! AGUIA is right, I'm brazilian. But not from the South =)

Eu sabia!não sei explicar, mas vi logo que eras brasileira!principalmente na foto em que estás bronzeada...Eu pensei que fosses do sul, por a imigração alemã ser mais presente no sul.Por acaso tenho uma amiga em Curitiba relativamente parecida contigo,sendo ela descendente de alemães,italianos e portugueses
Acho que estes anos todos a ver brasileiros na tv serviram para alguma coisa:D Bemvinda ao forum!

Curiosity
05-06-2015, 08:45 PM
Have You Italian ancestry?

My grandmother used to say I do, from her side or my grandfather (her husband) side of the family, I don't quite remember.But I don't really know how much. I know I have more close German and Spanish ancestors. I know very little about my ancestors, would like to find out more.

But Im not actually from the City of Rio de Janeiro. I'm from Petrópolis, a smaller city, close to Rio but on the Mountains. People call it "Imperial City" here in Brazil, 'cause the Emperor used to come here for "relaxing", or days off, I don't know hehe. The city is mostly of german colonization I guess, we even have a annual festival here called "Bauernfest", with German clothing, dancing and food. We had Portuguese colonies as well.

Curiosity
05-06-2015, 08:48 PM
Eu sabia!não sei explicar, mas vi logo que eras brasileira!principalmente na foto em que estás bronzeada...Eu pensei que fosses do sul, por a imigração alemã ser mais presente no sul.Por acaso tenho uma amiga em Curitiba relativamente parecida contigo,sendo ela descendente de alemães,italianos e portugueses
Acho que estes anos todos a ver brasileiros na tv serviram para alguma coisa:D Bemvinda ao forum!

Hahaha a cidade onde moro é de colonização alemã também. Chama-se Petrópolis. Inclusive há um município no Sul, chamado de Nova Petrópolis, que se iniciou com pessoas daqui e que foram para lá.

Obrigada pela recepção!

Curiosity
05-06-2015, 08:52 PM
Pretty! :thumbs up

Obrigada! :)

curupira
05-06-2015, 08:52 PM
^ Legal. Eu sou 1/32 alemão. Inclusive o meu sobrenome é alemão. O meu antepassado na linhagem paterna foi com o irmão dele para Petrópolis. De lá, foi para o interior de Minas Gerais. Tenho ainda o catecismo alemão dele, em letras góticas. E fui com o meu pai na cidade onde ele nasceu, na Renânia, a passeio. Estive em Petrópolis e tirei uma foto do obelisco, onde o sobrenome dele foi gravado, com o de outros colonos.

Curiosity
05-06-2015, 08:54 PM
Você pode pedir para algum membro da Staff mover esse seu tópico para a parte "Personal Taxonomy", que é privada.

Obrigada! Você sabe a quem posso procurar? Como vejo quem são os moderadores?

Dictator
05-06-2015, 08:55 PM
Obrigada! Você sabe a quem posso procurar? Como vejo quem são os moderadores?

Eles tem nomes com cor diferente.
Loki, o dono do site tem nome Preto.
Administradores tem nome Rosa.
Moderadores tem nome nome Azul Escuro.

SupaThug
05-06-2015, 08:57 PM
Eu sabia!não sei explicar, mas vi logo que eras brasileira!principalmente na foto em que estás bronzeada...Eu pensei que fosses do sul, por a imigração alemã ser mais presente no sul.Por acaso tenho uma amiga em Curitiba relativamente parecida contigo,sendo ela descendente de alemães,italianos e portugueses
Acho que estes anos todos a ver brasileiros na tv serviram para alguma coisa:D Bemvinda ao forum!

Uma das colônias alemãs mais antigas está no estado do Rio de Janeiro,mas os alemães tiveram mais impacto mesmo no Sul,principalmente em Santa Catarina e Rio Grande do Sul.O estado do Espírito Santo recebeu muitos alemães também,até aqui na cidade de São Paulo tivemos alguns imigrantes alemães,mais especificamente em Santo Amaro,no Sul da cidade de São Paulo,só que a colônia não obteve muito sucesso e poucos vieram para cá,não o suficiente para impactar a população paulistana de forma significativa.

Curiosity
05-06-2015, 08:58 PM
^ Legal. Eu sou 1/32 alemão. Inclusive o meu sobrenome é alemão. O meu antepassado na linhagem paterna foi com o irmão dele para Petrópolis. De lá, foi para o interior de Minas Gerais. Tenho ainda o catecismo alemão dele, em letras góticas. E fui com o meu pai na cidade onde ele nasceu, na Renânia, a passeio. Estive em Petrópolis e tirei uma foto do obelisco, onde o sobrenome dele foi gravado, com o de outros colonos.

Gente, como vocês sabem qual a porcentagem assim? haha Eu não faço ideia rs. Pelo que li fazem uns testes né?

O nome da minha família também está no Obelisco. Eu não tenho o sobrenome, porque era por parte da minha avó paterna. Meu pai tinha, mas não colocou em nenhuma das filhas, usou o sobrenome do pai dele.

Skjaldemjøden
05-06-2015, 08:59 PM
Well done, Brazil! :thumb001:

curupira
05-06-2015, 09:03 PM
Eu sei disso porque ele é o único alemão na minha família. Você provavelmente deve ter mais, já que é de Petrópolis. Como é o meu tataravô na linha paterna, é apenas 1 de 32. Mas como ainda se usa o sobrenome dele (já que sou descendente, como meu pai e meus tios, na linhagem paterna, bisavô do meu avô), a lembrança ainda permaneceu. Ele viveu até mais de 90 anos, e, na cidade onde meu pai nasceu, que é muito pequena, todo mundo se recordava dele.

No DNA, não aparece nada (a não ser o cromossomo y). Eu diria que 1/16 de ascendência alemã já não apareceria.


Gente, como vocês sabem qual a porcentagem assim? haha Eu não faço ideia rs. Pelo que li fazem uns testes né?

O nome da minha família também está no Obelisco. Eu não tenho o sobrenome, porque era por parte da minha avó paterna. Meu pai tinha, mas não colocou em nenhuma das filhas, usou o sobrenome do pai dele.

aljohnson
05-06-2015, 09:54 PM
you look very Italian (mostly North-Centre), expecially the 4th picture I think you're mainly Alpine.

Curiosity
05-06-2015, 10:10 PM
Eu sei disso porque ele é o único alemão na minha família. Você provavelmente deve ter mais, já que é de Petrópolis. Como é o meu tataravô na linha paterna, é apenas 1 de 32. Mas como ainda se usa o sobrenome dele (já que sou descendente, como meu pai e meus tios, na linhagem paterna, bisavô do meu avô), a lembrança ainda permaneceu. Ele viveu até mais de 90 anos, e, na cidade onde meu pai nasceu, que é muito pequena, todo mundo se recordava dele.

No DNA, não aparece nada (a não ser o cromossomo y). Eu diria que 1/16 de ascendência alemã já não apareceria.

Fiquei bem curiosa, vou conversar com minha mãe e minhas tias avós pra ver o que descubro rs

OnceLord
05-06-2015, 10:11 PM
Dunno about classification but you look like some flavour of Iberian.. Can pass quite well in England and South Europe in general I would say.. A lot of Iberian looking folk have that sort of regional overlap IMO

Welcome to the forum!

mikeyup
05-06-2015, 10:39 PM
Sub-Nordid

Reith
05-06-2015, 11:36 PM
Alpine, would have guessed Austria

Rædwald
05-06-2015, 11:41 PM
Alpine, pass in central Europe, Germany, Austria, Switzerland, North Italy.