PDA

View Full Version : ”Hjälp, min son är sverigedemokrat”



The Ripper
10-09-2010, 09:31 AM
Frågan om främlingsfientligheten skär genom Sverige.
Över 500 000 stöttar nu kampanjen "Vi gillar olika".
Men vad händer när sympatierna delar en familj?
Möt Lisa Wåhlin, som bröt kontakten med sin son, som röstar på sverigedemokraterna.
”Jag har grubblat över om felet är mitt”, säger hon.

Lisas ärende är egentligen en öppen fråga: Vad gör jag när mitt barn blir sverigedemokrat?
Hon säger att hon för sin del tvingades bestämma sig, även om det gör ont. Hon vill inte ha någon kontakt.
Inte så länge sonen har dessa främlingsfientliga åsikter.
Det går emot allt jag står för, upprepar hon.

”Jag grät av ilska”
Jag träffar henne i huset i skogen utanför Avesta och hon beskriver hur hon tyckte sig bli inkörd i en återvändsgränd.
När den 25-årige sonen ringde fyra veckor före valet och ville diskutera politik uppfattade hon det först som att han tänkte rösta moderat, vilket lämnade henne sval. Själv röstar hon socialdemokratiskt.
– Men sedan sa han att om jag tänker på mina barnbarn ska jag rösta på sverigedemokraterna, och.. Ja, jag blev nog chockad. Jag grät av ilska efteråt.
Spänningarna i familjen steg sedan han försökte påverka sin bror och sin tonåriga syster.
Lisa säger att hon inte kände igen honom. Han var oresonabel.
– Och jag förstår inte hur det kunde bli så. Jag tycker att jag har uppfostrat mina barn till att respektera alla människor.
Det låter som att du anklagar dig själv. Men han är ju en vuxen man?
– Ändå känns det som om jag misslyckats som förälder. Jag tycker inte om kränkningar och hatar rasism. Det går mot allt jag på djupet känner och tycker.
Men han är din son?
– Ja, han är min lille pojke, och jag är förtvivlad. Jag är orolig också. Det finns starka stämningar nu, han kan säkert bli påhoppad för att han är sverigedemokrat.
Man brukar vilja försvara sina barn.
– Javisst. Han får väl rösta hur han vill, men inte pracka på andra människor på det där viset. Jag skulle önska att vi kunde prata, men det går bara inte.

Vill ha en debatt
Lisa började läsa på om SD, och hennes antipati blev allt starkare.
Människosynen gick inte att blunda för, förklarar hon. Hon måste välja.
Det handlade om vännerna i Gambia, om en svärdotter med invandrarbakgrund och om hennes nye mans tre mörkhyade adoptivbarn.
Lisa vill nu överlämna frågan: Hur kan mammor och pappor hantera att deras barn har rasistiska åsikter?
– Det skulle jag vilja ha en debatt om. För det är väl inte bara jag som har det så här?

Fotnot: Aftonbladet har flera gånger varit i kontakt med sonen som säger att han inte har haft kontakt med sin mamma på åratal. I övrigt vill han inte göra några kommentarer.

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article7924552.ab

Bjyytifyl. :rolleyes:

Välkommen till Absurdistan.

Moonbird
10-10-2010, 10:01 AM
"– Ändå känns det som om jag misslyckats som förälder."

En kvinna som bryter kontakten med sin son för att han röstar på "fel" parti är verkligen en misslyckad förälder.:(

Detta sagt trots att jag själv inte skulle ha röstat på SD om jag bott i Sverige.

Enya
10-16-2010, 02:29 PM
Att säga upp kontakten med sitt barn, att bryta ett blodsband, på grund av politiska eller religiösa åsikter är i sig sinnessjukt. Än värre är att i detta fall låter journalisten denna moder gråta ut om hur dåligt hon mår utan att ens ifrågasätta hennes beteende över huvud taget. Hennes beteende är med andra ord helt accepterat och kommer förmodligen i längden att innebära fler brutna blodsband Sverige över.

Det är sorgligt att se hur dagens svenskar har förlorat kontakten med sina rötter och sin identitet. De vet inte längre vilka de är, och då slutar det såhär. Materialism och PK'ism före blodsband och folkgemenskap - det är den framtid vi påbörjar här och nu.

För övrigt är även SD ett hot mot Sverige.

Ushtari
10-16-2010, 02:33 PM
För övrigt är även SD ett hot mot Sverige.

På vilket sätt?

Enya
10-16-2010, 02:44 PM
På vilket sätt?

Det sitter judar i partitoppen som har ett nära samarbete med Israel, varav en av dem även fått pris för sitt fina arbete för sionismen och Israel.

SD kommer att fungera som en stoppkloss för nationella partier och organisationer som kan göra skillnad. SD kommer dessutom inom en ganska snart framtid att skriva under på den nya lag som kommer att förbjuda svensk nationalism (till skillnad från SD's egna judiska nationalism), detta gör att de får godare anseende och inte längre kan ses som "rasister" då de faktiskt vill förbjuda rasism. De kommer då även att ha "utrotat" all konkurrens i samma drag.

SD vill se assimilation (även inom partiet finns det mängder av svartskallar), medan det Sverige behöver är segregation. Vi ska INTE blandas ut med andra raser, det kommer att bli vår undergång. SD har inget emot invandrare, så länge de inte är muslimer (vilket de flesta invandrare till Sverige idag är) - givetvis tycker de så då de själva är ett pro-judiskt parti.

Ushtari
10-16-2010, 02:53 PM
Det sitter judar i partitoppen som har ett nära samarbete med Israel, varav en av dem även fått pris för sitt fina arbete för sionismen och Israel.

SD kommer att fungera som en dörrstopp för nationella partier och organisationer som kan göra skillnad. SD kommer dessutom inom en ganska snart framtid att skriva under på den nya lag som kommer att förbjuda svensk nationalism (till skillnad från SD's egna judiska nationalism), detta gör att de får godare anseende och inte längre kan ses som "rasister" då de faktiskt vill förbjuda rasism. De kommer då även att ha "utrotat" all konkurrens i samma drag.

SD vill se assimilation (även inom partiet finns det mängder av svartskallar), medan det Sverige behöver är segregation. Vi ska INTE blandas ut med andra raser, det kommer att bli vår undergång. SD har inget emot invandrare, så länge de inte är muslimer (vilket de flesta invandrare till Sverige idag är) - givetvis tycker de så då de själva är ett pro-judiskt parti.

Jag tycker du bör lämna konspirationer åt sidan och öppna ögonen för verkligheten istället. SD till skillnad från dig och resten av alla bittra Svenssons gör något åt problemet i varje fall. Det största hotet mot Sveriges framtid är naturligtvis ni själva som inte är kapabla att föda dom barn som naturens lagar kräver.

Enya
10-16-2010, 02:58 PM
Jag tycker du bör lämna konspirationer åt sidan och öppna ögonen för verkligheten istället. SD till skillnad från dig och resten av alla bittra Svenssons gör något åt problemet i varje fall. Det största hotet mot Sveriges framtid är naturligtvis ni själva som inte är kapabla att föda dom barn som naturens lagar kräver.

Fortsätt blunda du. Men kom sen inte och säg att ingen varnade dig. :p

Ushtari
10-16-2010, 03:01 PM
Fortsätt blunda du. Men kom sen inte och säg att ingen varnade dig. :p

Nej nej, som icke-svensk kan jag inte bry mig mindre, tycker bara det är intressant att se hur ni svenskar tänker.:)

The Ripper
10-16-2010, 04:14 PM
Nej nej, som icke-svensk kan jag inte bry mig mindre, tycker bara det är intressant att se hur ni svenskar tänker.:)

Varför föder inte svenskarna tillräckligt med barn? Varför för dom en politik som leder till etnokulturellt självmord? Enligt dig? Eller är det så enkelt att svenskarna ska nu bara börja föda mera barn?

Ushtari
10-16-2010, 04:46 PM
Varför föder inte svenskarna tillräckligt med barn? Varför för dom en politik som leder till etnokulturellt självmord? Enligt dig? Eller är det så enkelt att svenskarna ska nu bara börja föda mera barn?

Det var mer som ett svar till det där med rasblandning. Varför svenskar håller på som dom gör har jag ingen aning om, men vill de rädda sin ras så lär dom börja föda lite fler barn.

The Ripper
10-16-2010, 06:30 PM
Det var mer som ett svar till det där med rasblandning. Varför svenskar håller på som dom gör har jag ingen aning om, men vill de rädda sin ras så lär dom börja föda lite fler barn.

Etnomasochistiska attityder och tendenser beror på den liberala och kultur-marxistiska indoktrineringen som pågått sen andra världskriget. Man måste kunna lansera ett nytt tänkande före man kan vänta sig förändring. Och det är tänkande som etablissemanget vill förbjuda.

Schubert
12-21-2010, 09:06 PM
fyfan för det där, vad hände med demokratin?

Motörhead Remember Me
02-09-2011, 08:53 AM
^Den har aldrig funnits.