PDA

View Full Version : IS: Seksiä harrastaneille asiakkaille porttikieltoja Yrjönkadun uimahalliin



The Ripper
11-05-2010, 10:00 AM
Helsingin kaupunki on antanut Yrjönkadun uimahallin asiakkaille porttikieltoja seksin harrastamisen takia saunassa, kertoo perjantain Ilta-Sanomat. Helsingin kaupungin liikuntaviraston viestintäpäällikön Mikko Juutin mukaan porttikieltoja annettiin neljälle asiakkaalle viime viikolla.

"Asiakkaat ovat tulleet antamaan palautetta, että he ovat joutuneet lähtemään höyrysaunasta pois, koska siellä miehet tyydyttävät toisiaan", Juuti sanoo Ilta-Sanomille.

Juuti korostaa, että kyse ei ole homovastaisuudesta vaan järjestyssäännöistä.

Kirjailija ja viestintäjohtaja Jussi Lähde ihmetteli tiistaina Helsingin Sanomien mielipidepalstalla, miksi Securitaksen vartijat kiertävät uimahallissa myös saunoissa. Hän vetosi kaupunkiin tilanteen palauttamiseksi ennalleen.

Mikko Juutin mukaan kaupunki neuvottelee uimahallin vakiokäyttäjien kanssa "tilanteen normalisoimiseksi". Ilta-Sanomien mukaan aloite keskustelulle tuli homojen keskustelufoorumin kautta.

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/is_seksia_harrastaneille_asiakkaille_porttikieltoj a/

:speechless-smiley-0

Don Brick
11-05-2010, 10:02 AM
hehe :rolleyes:

Eldritch
11-05-2010, 10:47 AM
En ihmettele yhtään. Yrjönkadun uimahallihan on ihan tunnettu alan mesta. Se oli sitä jo niinä aikoina kun Stadissa ei ollut yhtään varsinaista homobaaria ja alan miehet kyttäsivät toisiaan Vanhan kellarissa ja Stockan "hinttivintillä".

Olen käynyt Yrjönkadun uimahallissa kerran. Se on todella hieno ja viihtyisä paikka, hyvin koristeellinen -- ei lainkaan sellainen kuin julkiset uimahallit yleensä ovat. Ei ihme että se on homojen suosiossa. En tietenkään mennyt "homovuoroon" eli yläkerran miesten vuoroon, mutta tunnelma höyrysaunassa oli silti hieman ... vaivaannuttava. :rolleyes:

Eräs todella irstaan näköinen siilitukkainen viiksivallu, kultaketju kaulassa ja sormus joka toisessa sormessa, yritti hiplata kaveriani kasseista. Kaverini totesi siihen, että jos tässä saunassa olisi kiuas, sinun naamasi paistuisi juuri nyt siellä.

Sitten kledjut niskaan ja pihalle. Nykyisin suosin Kallion Kotiharjun saunaa mitä tulee klassisiin saunoihin/kylpemispaikkoihin.

Moonbird
11-05-2010, 11:25 AM
Jaha. And you have tried to make me believe that saunas are a place where Finns sit naked together without ever even thinking about sex.:rolleyes2:

The Ripper
11-05-2010, 11:30 AM
Jaha. And you have tried to make me believe that saunas are a place where Finns sit naked together without ever even thinking about sex.:rolleyes2:

Badar ni inte bastu i Österbotten? :confused:

Moonbird
11-05-2010, 11:34 AM
Badar ni inte bastu i Österbotten? :confused:

Jo men vi badar inte nakna tillsammans med främlingar, speciellt inte med det motsatta könet. Jag har förstått att finnar badar bastu nakna män och kvinnor tillsammans trots att de inte känner varandra?

The Ripper
11-05-2010, 12:42 PM
Jo men vi badar inte nakna tillsammans med främlingar
Inte ens i simhallar?


Jag har förstått att finnar badar bastu nakna män och kvinnor tillsammans trots att de inte känner varandra?

Tja, det är nog säkert vanligare bland undomen, och bara då man festar, tror jag. Det är vanligast med kvinnor och män i skilda turer.

Moonbird
11-05-2010, 05:04 PM
Inte ens i simhallar?


Jo de flesta är nakna där, några skyler sig med handdukar. Men oftast då man går till simhallen är man ett kompisgäng som går in i bastun samtidigt.



Tja, det är nog säkert vanligare bland undomen, och bara då man festar, tror jag. Det är vanligast med kvinnor och män i skilda turer.

Jag hade hört att det skulle vara väldigt vanligt med kvinnor och män blandade, alla nakna, men det är väl nån som velat göra det finska bastubadandet lite mera exotiskt än vad det egentligen är.;)

Eldritch
11-05-2010, 05:34 PM
Oh wow, a trilingual thread! :p

Moonbird
11-05-2010, 08:29 PM
Oh wow, a trilingual thread! :p

Have you understood what's been said? If I remember correctly you were one of those who tried to convince me that Finnish men and women sit in the sauna together naked and that Finns never think of sex in the sauna?:D

Eldritch
11-05-2010, 08:35 PM
Have you understood what's been said? If I remember correctly you were one of those who tried to convince me that Finnish men and women sit in the sauna together naked and that Finns never think of sex in the sauna?:D

Yes, but this is not about Finnish men & women in the sauna -- it's about Finnish men & men. ;)

Yes, I've been naked in the sauna with women -- for example, with my then-fiancee's younger sister and her two hot friends -- and no lascivious thoughts crossed my mind once. Make of that what you will. :p

Moonbird
11-05-2010, 08:37 PM
Yes, but this is not about Finnish men & women in the sauna -- it's about Finnish men & men. ;)

Yes, I've been naked in the sauna with women -- for example, with my then-fiancee's younger sister and her two hot friends -- and no lascivious thoughts crossed my mind once. Make of that what you will. :p

Hmm...maybe your memory isn't very good:p

Loki
11-05-2010, 08:41 PM
Oh wow, a trilingual thread! :p

Verduidelik vir my asseblief. Ek wil graag die saunas gaan bekyk in Finland ... :thumb001:

Now it's quadrilingual. :coffee:

Eldritch
11-05-2010, 08:49 PM
Hmm...maybe your memory isn't very good:p

Eh ?!? :scratch:

Eldritch
11-06-2010, 12:10 AM
Verduidelik vir my asseblief. Ek wil graag die saunas gaan bekyk in Finland ... :thumb001:


U is welkom om enige tyd te probeer. :p

Motörhead Remember Me
11-11-2010, 12:58 PM
Jo men vi badar inte nakna tillsammans med främlingar, speciellt inte med det motsatta könet. Jag har förstått att finnar badar bastu nakna män och kvinnor tillsammans trots att de inte känner varandra?

"Jag har förstått att ... " Spelar du dum nu igen? Försöker du ge sken av att vi är så olika? Det är ingen skillnad mellan Svenskfinsk och finsk moral.

Det är väl klart som korvspad att främlingar av motsatta könet vanligtvis inte badar bastu nakna. Jag har i varje fall aldrig stött på något liknande.

Men som Hängmatta säger, festande ungdomar gör det säkert. Jag har gjort det i Sverige i varje fall....

Motörhead Remember Me
11-11-2010, 01:01 PM
Have you understood what's been said? If I remember correctly you were one of those who tried to convince me that Finnish men and women sit in the sauna together naked and that Finns never think of sex in the sauna?:D

It is obvious that there must be both men and women who think of sex just as there are those who don't.

I for example, think of sex all the time.

Motörhead Remember Me
11-11-2010, 01:02 PM
Yes, I've been naked in the sauna with women -- for example, with my then-fiancee's younger sister and her two hot friends -- and no lascivious thoughts crossed my mind once. Make of that what you will. :p

Homo:D

Moonbird
11-13-2010, 05:55 PM
"Jag har förstått att ... " Spelar du dum nu igen? Försöker du ge sken av att vi är så olika? Det är ingen skillnad mellan Svenskfinsk och finsk moral.

Det är väl klart som korvspad att främlingar av motsatta könet vanligtvis inte badar bastu nakna. Jag har i varje fall aldrig stött på något liknande.


Eldritch seems to do it;)

Äike
11-13-2010, 06:06 PM
Oh wow, a trilingual thread! :p


Now it's quadrilingual. :coffee:

Nüüd on see quintilingual teema.

...Mina käin igal pühapäeval saunas. Võõraste paljaste naistega pole ma saunas käinud, ainult sugulastega.

Eldritch
11-13-2010, 10:23 PM
Oled sa kunagi siin olnud?

Kas teadsite, et "Kalma" on soome sõna surm, btw. :p

http://www.saunalahti.fi/~olutsilt/kuvat/kalamaja4.jpg

Eldritch
11-13-2010, 10:28 PM
Eldritch seems to do it;)

Hmmm, could it be that Ostrobothnia is Finland's Texas after all? :p

Because in central Finland, Tavastia, etc. friends, friends of friends, relatives and so on of the opposite sex go to the sauna naked together all the time and nobody makes a big deal out of it.

Äike
11-13-2010, 10:37 PM
Oled sa kunagi siin olnud?

Kas teadsite, et "Kalma" on soome sõna surm, btw. :p

http://www.saunalahti.fi/~olutsilt/kuvat/kalamaja4.jpg

Ma pole kunagi seal käinud. Soome ja eesti keeles on palju naljakaid kattuvusi. Näiteks, soome sõna "hallitus" (http://fi.wikipedia.org/wiki/Hallitus) tähendab eesti keeles hoopis midagi muud (http://www.ebo.ee/cd/pilt/hallitus2.jpg). :p

Moonbird
11-19-2010, 10:15 AM
Hmmm, could it be that Ostrobothnia is Finland's Texas after all? :p

Because in central Finland, Tavastia, etc. friends, friends of friends, relatives and so on of the opposite sex go to the sauna naked together all the time and nobody makes a big deal out of it.

I think I have to take a trip to this exotic place of the world some day.;)

But I would probably take it as a personal insult if a man saw me naked and didn't think about sex. Well, it hasn't happened yet.:cool:

The Ripper
11-19-2010, 10:21 AM
@ Vonnita

Just yesterday I spoke with a Russian girl who works part-time as a babysitter for a finlandssvensk family, and she was absolutely appalled that the entire family bathes together in the nude, even the older children. :D

Moonbird
11-19-2010, 04:02 PM
@ Vonnita

Just yesterday I spoke with a Russian girl who works part-time as a babysitter for a finlandssvensk family, and she was absolutely appalled that the entire family bathes together in the nude, even the older children. :D

Finland must really be an exotic country for others.:p

Pallantides
11-19-2010, 04:38 PM
Jo men vi badar inte nakna tillsammans med främlingar, speciellt inte med det motsatta könet. Jag har förstått att finnar badar bastu nakna män och kvinnor tillsammans trots att de inte känner varandra?
Hva er det som er så feil med det da?


Når jeg var liten, besøkte jeg en badehall i Oslo med min skole klasse, hvor vi måtte sitte i en bastu sammen med nakne gamle gubber. :yuck:

Eldritch
11-19-2010, 05:11 PM
But I would probably take it as a personal insult if a man saw me naked and didn't think about sex. Well, it hasn't happened yet.:cool:

An understandable take at the issue. Well, I'm fairly sure that you'd get through such an encounter with me with your self-eteem intact. ;)

Then again, there's only one way to find out.

Moonbird
11-20-2010, 02:25 PM
Hva er det som er så feil med det da?


Når jeg var liten, besøkte jeg en badehall i Oslo med min skole klasse, hvor vi måtte sitte i en bastu sammen med nakne gamle gubber. :yuck:

And now we have six languages in this thread:D

To be in the same sauna as strangers with the same gender isn't that strange to me, but to be with strangers of the opposite sex...:rolleyes:

Pallantides
11-20-2010, 09:44 PM
but to be with strangers of the opposite sex...:rolleyes:
That be preferable.:D;)