PDA

View Full Version : “Joden zijn profiteurs en parasieten” Programma ‘kinderen van de collaboratie’ ...



PHDNM
12-16-2017, 04:43 AM
“Joden zijn profiteurs en parasieten” Programma ‘kinderen van de collaboratie’ maakt verschillende reacties los

Binnen de Joodse gemeenschap zijn er verschillende reacties gekomen op enkele uitspraken in het Canvas programma, “Kinderen van de collaboratie“. Vooral de uitspraken van Jan Tollenaere en Ledy Broeckx, die de omvang van de Holocaust in twijfel trekken, raken een gevoelige snaar.

Tollenaere:


“Was dat allemaal wel waar? Ik denk wel dat er propaganda is om de Holocaust op te vijzelen, op te schroeven, en er cynisch misbruik wordt gemaakt om dat nu uit te buiten voor het geld.”

Broeckx:


“Waar ik in grote lijnen mijn twijfels over heb, is of het allemaal wel correct weergegeven is. En het zijn vooral de Joden die daarvan willen profiteren, financieel ook. Maar dat mag je niet meer zeggen. Wel daar ben ik het niet mee eens, als ik twijfels heb dan vind ik dat ik dat mag zeggen.”

Tollenaere ging nog een stapje verder en zei over de Joodse gemeenschap: “het is geen sympathiek volk, ik heb daar geen voeling mee”. Hij omschreef zichzelf openlijk als “antisemitisch” en noemde Joden in één adem ook “parasieten, profiteurs en náre mensen”.

http://joodsactueel.be/2017/12/15/programma-kinderen-van-de-collaboratie-maakt-verschillende-reacties-los/