PDA

View Full Version : PvdA wil woord allochtoon afschaffen



Stossy
02-17-2009, 03:18 PM
PvdA wil woord allochtoon afschaffen

De PvdA wil het woord allochtonen vervangen door "nieuwe Nederlander". Dat blijkt uit de aangepaste integratie-nota van de partij.

Voorzitter Lilian Ploumen kreeg de halve partij over haar heen toen ze in een eerste versie van de nota schreef dat weigerachtige allochtonen harder moeten worden aangepakt. Sommige partijgenoten vergeleken haar met Geert Wilders.

Racist

Ook Wouter Bos die meehielp met het opstellen kreeg de volle laag van zijn achterban. "Ik heb de afgelopen weken weer gemerkt dat je je, als je aandacht vraagt voor wat niet goed gaat met integratie, in de PvdA meteen moet verdedigen tegen het verwijt dat je eigenlijk een halve racist bent".

Pappen nathouden

De tijd van pappen en nathouden zoals in de PvdA gebruikelijk is, moest voorbij zijn. In een aangepaste versie, die volgende maand officieel uitkomt, blinkt de partij echter weer uit in begrip voor de "Nieuwe Nederlanders".

Positief

Volgens Ploumen heeft ze in de aangepaste versie ook meer "de positieve kant" van immigranten willen laten zien. "We willen uiteindelijk een land waar geen autochtonen en allochtonen meer wonen", zei ze tegen Radio 1.

In de "oude" nota stond dat allochtonen hun nationaliteit moeten opgeven om echt Nederlander te worden. In de nieuwe staat dat migranten "uitdrukkelijk zelf moeten kiezen".

Ik wil het woord allochtoon best afschaffen, maar mogen wij dan een ander woord uitzoeken?

Weer een briljant idee van de PvdA! Zo moeten er meer komen :bullet puke:puke:

The Lawspeaker
02-17-2009, 04:14 PM
Ze heeft gelijk. Het woord "allochtoon" denkt de lading niet.
Laten we dan eens gaan kijken naar "kolonist" "uitvreter" "uitvaagsel" ?
Misschien zijn die woorden wat passender ?:confused:

Zijn ze daar bij die vermaledijde PvdA nou helemaal van de pot gevallen ? Maar ja- het is immers hun electoraat hè ? Dat electoraat en ledenbestand van ze bestaat uit óf de wereldvreemde Nederlander (net zo wereldvreemd als die ooit zo landsverraderlijke NSB) die zijn ideologie hoger acht dan zijn volk en vaderland óf de geimporteerde kiezer.

Heimmacht
02-17-2009, 05:25 PM
Haha, het mooiste vond ik nog wel toen ze Maxima hadden berispt over het feit dat ze zei dat echte Nederlanders niet meer bestonden, als het nog zo even doorgaat gaat ze toch écht gelijk krijgen.

Er is geen enkel land dat zijn eigen volk zo erg haat als Nederland.
Ik liep zonet langs mijn straat, ik ben nét verhuist dus ik ken de mensen nog allemaal niet zo goed, er wonen alleen maar blanke oudere mensen in mijn straat.

En toen ik voorbij een huisje liep zag ik daar een oud opa'tje met zijn vrouw aan tafel zitten met een bastaard van een jaar of 2 met een ENORME afro.... dan vertrekt mijn gezicht echt.