PDA

View Full Version : Wat eet U vanavond?



MarcvSS
02-17-2009, 06:38 PM
Simpele vraag lijkt me, met antwoorden die bij menig de eetlust zal doen opwekken...

Ik eet vanavond lamsbiefstuk met hollandsche aardappelschotel (aardappelschijfjes met champignons, ui en spekblokjes), bloemkool roosjes overgoten met een kerriesausje...

For desert; Irish coffee...

Eet smakelijk...:thumb001:

Stossy
02-17-2009, 06:41 PM
Vanavond heb ik aardappelen met rode kool, een sausje erover, en braadworst gehad.

Morgenavond is het weer eens pasta avond, dus dat wordt macaroni of spaghetti.

The Lawspeaker
02-17-2009, 06:42 PM
Ik hield het vandaag simpel (en volgens mij had jij een feestje, KCV :P) met een bord macaroni en kaas en een glas water.
En als toetje een Black Devil-sigaret.

Heimmacht
02-17-2009, 06:50 PM
Owjeej, ik denk dat iedereen van zn stok afvalt als ik zeg wat ik doorgaans eet...is wel een reminder dat ik beter voor mijn eigen moet zorgen.

Stossy
02-17-2009, 06:50 PM
Owjeej, ik denk dat iedereen van zn stok afvalt als ik zeg wat ik doorgaans eet...is wel een reminder dat ik beter voor mijn eigen moet zorgen.

Fastfood :p?

MarcvSS
02-17-2009, 06:52 PM
Ik hield het vandaag simpel (en volgens mij had jij een feestje, KCV :P) met een bord macaroni en kaas en een glas water.
En als toetje een Black Devil-sigaret.Ik een feestje? Nee kameraad, ik kook niet zo heel vaak, dus ik als ikzelf moet koken neem ik gewoon wat me lekker lijkt, ongeacht de prijs...

Zo had ik twee weken terug gewoon zin om eens echt lekker te koken voor mijn schatje, en kocht daarom 2 mooie stukken ossehaas. Ik schrok wel even van de prijs... 25 euro voor 500 gram.

Maar mijn vriendin en mijn maag zijn dat allebei meer dan waard.:p

Addergebroed
02-17-2009, 06:55 PM
Erwtensoep, aardappelen met witte kool en een gehaktballetje!

The Lawspeaker
03-11-2009, 07:03 PM
Een waar feestmaal voor een arme student: een cordon blue met Franse kaas, gebakken aardappeltjes met spekjes en stukjes paprika en een glas tonic

Heimmacht
03-11-2009, 07:05 PM
Pannekoeken, die heel snel naar achteren geschrokt werden, serieus ik heb geen gedult voor eten.

Loki
03-11-2009, 07:06 PM
Pasta :)

YggsVinr
03-16-2009, 01:00 AM
Kippevlees (sp? Ik wil Nederlands leren doch ben ik schrikaanjagend)

The Lawspeaker
03-17-2009, 11:23 PM
Mijn diner van eerder deze avond: gekookte aardappelen, rode kool en rundvlees.

The Lawspeaker
03-26-2009, 07:44 PM
Bami met veel roerbakgroenten en wat Saté en ik drink een kop kersen-thee en een glas tonic.

MarcvSS
03-26-2009, 07:49 PM
Vanaaf staat steak op het menu... Heb een paar mooie 350 grams gevonden.

Wat gebakken aardappelschijfjes, groentenmix en een pepersausje erbij...

Desert zal bestaan uit eem Irish Coffee om mee te beginnen, en de rest van de fles whiskey om het af te maken...

MarcvSS
03-26-2009, 07:50 PM
Kippevlees (sp? Ik wil Nederlands leren doch ben ik schrikaanjagend)
Nou zo schrikaanjagend ben je niet hoor...

Je Nederlandsch zuigt idd wel behoorlijk.:p

The Lawspeaker
03-26-2009, 07:51 PM
^ Kijk eens aan.... er bestaan nog mensen die goed eten en een goede maaltijd kunnen betalen (en waarderen).

MarcvSS
03-26-2009, 07:53 PM
^ Kijk eens aan.... er bestaan nog mensen die goed eten en een goede maaltijd kunnen betalen (en waarderen).
Begrijp me niet verkeerd kameraad, dit is ook niet dagelijks te bekostigen voor deze arme tatoeërder...

Maar goed eten wordt door mij zeker zeer gewaardeerd...

The Lawspeaker
03-26-2009, 07:55 PM
Nou zo schrikaanjagend ben je niet hoor...

Je Nederlansch zuigt idd wel behoorlijk.:p
Ja ze gebruikte Babelfish of Google Translator. Blijkbaar wilde ze zeggen dat ze kip had gegeten en dat ze vreesde dat ze Nederlands wilde leren maar dat ze vreesde dat het nog niet goed was (?)
Ik heb haar aangeraden op zoek te gaan naar een organisatie voor Nederlandse immigranten in Canada of anders eens maar eens op bezoek te gaan bij een Nederlands consulaat.


Begrijp me niet verkeerd kameraad, dit is ook niet dagelijks te bekostigen voor deze arme tatoeërder...

Maar goed eten wordt door mij zeker zeer gewaardeerd...
Toch kun je je een beter belegde boterham veroorloven dan menig arm student. Arm ben je zeker niet, kerel. Een dergelijke maaltijd zou ik misschien een keer per drie maanden op tafel kunnen zetten

SuuT
03-26-2009, 08:08 PM
Yay! I get to test my (rudimentary) understanding of Dutch!!! - I do hope you all will toutor me,.,,:(:).


Ik at rundvlees en potatos. :confused2:

The Lawspeaker
03-26-2009, 08:10 PM
Rundvlees met aardappels ?
Gebakken of gekookt ?

SuuT
03-26-2009, 08:13 PM
Rundvlees met aardappels ?
Gebakken of gekookt ?


Gebraden! :D

The Lawspeaker
03-26-2009, 08:17 PM
Dus met gebakken aardappeltjes ? Niet slecht, SuuT, helemaal niet slecht.:)

SuuT
03-26-2009, 08:20 PM
Dank u! Ik denk dat ik geloof in dit " heb; De Steen Series" van Rosetta. :)

The Lawspeaker
03-26-2009, 08:22 PM
Sorry kerel. Ik begrijp je niet. De Steen van Rosetta ? (ja ik weet wat het is maar..)

SuuT
03-26-2009, 08:27 PM
Sorry kerel. Ik begrijp je niet. De Steen van Rosetta ? (ja ik weet wat het is maar..)

Draag met me:(.

The Lawspeaker
03-26-2009, 08:31 PM
Draag met me:(.
Ah wacht je bedoeld bear with me (in het Nederlands zeggen we dan "heb wat geduld met me")- let. be patient with me.
Kerel.. het Nederlands is een ontzettend moeilijke taal- zowel voor de Nederlanders zelf als voor buitenlanders dus ik neem je niets kwalijk maar je hebt helemaal niets aan Babelfish of Google Translator omdat we zo veel uitdrukkingen gebruiken.
Als je Nederlands zou willen leren kan ik je aanraden om eens contact op te nemen met een studiegroep voor volwassenenonderwijs of een Nederlands consulaat.

SuuT
03-26-2009, 08:38 PM
Ah wacht je bedoeld bear with me (in het Nederlands zeggen we dan "heb wat geduld met me")- let. be patient with me.
Kerel.. het Nederlands is een ontzettend moeilijke taal- zowel voor de Nederlanders zelf als voor buitenlanders dus ik neem je niets kwalijk maar je hebt helemaal niets aan Babelfish of Google Translator omdat we zo veel uitdrukkingen gebruiken.
Als je Nederlands zou willen leren kan ik je aanraden om eens contact op te nemen met een studiegroep voor volwassenenonderwijs of een Nederlands consulaat.



Vertaler…? Nr. I' m dat probeert te spreken wat ik heb gedacht dat ik heb geleerd. Dank u niettemin! I' ll achter ben wanneer ik aan u steek houd.:)


It will be better next time. :)

The Lawspeaker
03-26-2009, 08:42 PM
Geen dank.. maar wat bedoelde je met jouw laatste post ?
Misschien is het een goed idee om als je iets in het Nederlands probeert te posten het even van een Engelse vertaling te voorzien ?

SuuT
03-26-2009, 08:51 PM
Geen dank.. maar wat bedoelde je met jouw laatste post ?
Misschien is het een goed idee om als je iets in het Nederlands probeert te posten het even van een Engelse vertaling te voorzien ?

Toutor, don't criticise! :D I'm doing my best:).

The Lawspeaker
03-28-2009, 07:02 PM
Gewoon weer lekker ouderwets aardappels, groenten en vlees: een bord met gekookte aardappels, erwten en een karbonade. En natuurlijk drink ik er een glas tonic bij.

Heimmacht
03-28-2009, 07:43 PM
Een bordje muesli :coffee: ...

RoyBatty
03-28-2009, 07:54 PM
Geen dank.. maar wat bedoelde je met jouw laatste post ?
Misschien is het een goed idee om als je iets in het Nederlands probeert te posten het even van een Engelse vertaling te voorzien ?

Lawspeaker, Suut zeggen dat hij geloof in de "Rosetta Stone" taal software hebbe maar het lukt natuurlijk niet helemaal met deze vertalings. :D

(Verschoon mij Nederlands....lol)

The Lawspeaker
03-28-2009, 07:57 PM
Lawspeaker, Suut zeggen dat hij geloof in de "Rosetta Stone" taal software hebbe maar het lukt natuurlijk niet helemaal met deze vertalings. :D

(Verschoon mij Nederlands....lol)
:D Ik begreep wat je wilde zeggen maar je kunt ook gewoon Afrikaans spreken- het lijkt zoveel op elkaar dat we elk woord van elkaar kunnen begrijpen.

Ik had nog nooit van Rosetta Stone gehoord. Een nieuw programma ?

RoyBatty
03-28-2009, 08:07 PM
:D Ik begreep wat je wilde zeggen maar je kunt ook gewoon Afrikaans spreken- het lijkt zoveel op elkaar dat we elk woord van elkaar kunnen begrijpen.

Ik had nog nooit van Rosetta Stone gehoord. Een nieuw programma ?


Tja... komies... wij verstaat mekaar maar kunnen niet de taal van de anderen spreken :D

OK in Afrikaans:

Rosetta Stone sagteware bestaan al n paar jaar, dit is nie so nuut nie. Die stelsel maak gebruik van audio en video (uitsprake en beeldassosiasies) om die leerproses deur middel van herhaling en oefening te versnel. Ek is nie seker of dit van veel nut vir vertalingswerk is nie (kan nie onthou nie).

Sover ek kon aflei is dit nuttig om n nuwe taal "te oefen" maar dit is nie n plaasvervanger vir goeie taalkursus boeke nie.

The Lawspeaker
03-28-2009, 08:09 PM
Interessant systeempje. Maar het is natuurlijk tamelijk waardeloos als je een taal echt wilt leren spreken. Dan heb je een cursus nodig (geen schriftelijke !) en het liefst onder leiding van iemand die de taal als zijn/haar moedertaal beheerst.

Mijn lerares Noors is zelf ook Noors en getrouwd met een Nederlander.

Holtlander
03-28-2009, 08:12 PM
Patat met een broodje Frikandel en Mayonaise.

Jaja simpel vet en lekker, ik kan er niks aan doen het is een verslaving.

Vargtand
03-28-2009, 08:21 PM
Cola en chips

The Lawspeaker
03-28-2009, 08:22 PM
:D Ik dacht dat ik ongezond bezig was... maar jullie zijn nog veel erger

RoyBatty
03-28-2009, 08:38 PM
Interessant systeempje. Maar het is natuurlijk tamelijk waardeloos als je een taal echt wilt leren spreken. Dan heb je een cursus nodig (geen schriftelijke !) en het liefst onder leiding van iemand die de taal als zijn/haar moedertaal beheerst.

Mijn lerares Noors is zelf ook Noors en getrouwd met een Nederlander.

Inderdaad!

Voor avondmaal:
Knoflook brood en salade

Loki
03-28-2009, 11:06 PM
Geroosterd brood met kaas.

Holtlander
03-29-2009, 04:39 PM
Rodekool stamppot met appelmoes.

MarcvSS
03-29-2009, 04:42 PM
Rodekool stamppot met appelmoes.Geen vleesch?

Holtlander
03-29-2009, 05:00 PM
Geen vleesch?

Ik heb gehakt door de stamppot heen gedaan, en ik was te lui om er extra vlees bij te maken.:p

MarcvSS
03-29-2009, 05:06 PM
Ik heb gehakt door de stamppot heen gedaan, en ik was te lui om er extra vlees bij te maken.:pKlinkt goed...:thumb001:

Vargtand
03-29-2009, 05:20 PM
Hamburger met patat

The Lawspeaker
03-29-2009, 05:21 PM
Aardappelsalade met een lekkere sappige karbonade en ik drink er natuurlijk een glas tonic bij.
En als toetje een Black Devil-sigaret.

MarcvSS
03-29-2009, 05:34 PM
Aardappelsalade met een lekkere sappige karbonade en ik drink er natuurlijk een glas tonic bij.
En als toetje een Black Devil-sigaret.Klinckt oock zeer verruckelyck.;)

Groet,
Marckusch...

Joyce
03-30-2009, 06:28 AM
Vanavond lekker veel vlees op het menu, steengrill gaat op tafel.. :tongue

Holtlander
03-30-2009, 04:44 PM
aardappelen met Sperziebonen, en een boomstammetje(gehakt met ham en kaas, etc..)

The Lawspeaker
04-05-2009, 04:53 PM
Ik eet vandaag Griekse kofta (keftes) met tomatensaus en rijst- en ik drink er een glas tonic bij :D

http://www.foodiebytes.com/image/iotd/malaikofta.jpg

The Lawspeaker
04-06-2009, 04:39 PM
Vanavond een waar feestmaal: nasi goreng met peking eend, komkommer, babi pangang en wat loempia. En ik drink er een glas water bij.

Heimmacht
04-07-2009, 07:25 PM
Tristan zit me niet lekker te maken met je maaltijden jongen :D.

The Lawspeaker
04-13-2009, 04:39 PM
:DWelnee.. ik moedig je aan om eens beter te gaan eten ^_^


Ik eet vandaag alweer Chinees-Indisch:

Nasi goreng met ei en ham, witte rijst, een soort meelballetjes met groente en vlees erin (koei eloek ??), babi pangang, atjar,gebakken pisang en sateh en ik drink er een glas water bij :cool:

En als toetje steek ik een pijp op (met Flying Dutchman-tabak)

Saksenland
06-16-2009, 02:08 PM
Ik eet vanavond Indische Preischotel

The Lawspeaker
07-19-2010, 05:30 PM
Ik waag me vandaag weer eens aan iets typisch Nederlands:

Een bord met gekookte aardappelen, doperwten en een goede sappige karbonade.

Erbij drink ik wel iets buitenlands: een Spaanse sangria.

http://farm4.static.flickr.com/3647/3357777975_7e7a324628.jpg

The Lawspeaker
12-17-2010, 02:36 PM
Boerenkool met worst. En ik drink er een Juttertje (Texelse kruidenbitter) bij.
Geloof me: ik vind de Engelse burgerpot zeer smakelijk maar er gaat niets boven onze vaderlandse pot !)


http://www.nh-hotels.com/blog/wp-content/uploads/2010/02/Boerenkool-stamppot.jpg

http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//000570400/000/000570402_001_602159_1000.jpg

The Lawspeaker
12-18-2010, 05:30 PM
Ik heb gewoon maar wat boterhammen met pindakaas en gemalen peper naar achteren gegooid en met een glas tonic weggespoeld.

The Lawspeaker
03-18-2011, 04:29 PM
Hachee met rodekool.

The Lawspeaker
02-06-2012, 04:15 PM
Tuinbonen met gebakken spekjes en mais en gekookte aardappels (met een bijzonder smakelijke jus) en verder nog een stuk gebakken kip.

Ik drink er een glas jenever bij (Floryn (http://www.nieuw.worldofdrinks.nl/groothandel/product/jenever-jong-florijn-1000ml/) - Jonge Jenever).

http://www.nieuw.worldofdrinks.nl/prod_image.php?id=70&size=detail

En - als toetje: een kommetje vanillevla met rozijnen :)

dralos
02-06-2012, 04:19 PM
ik heb juist heerlijk uitgebreid geeten,groetnjes,patatjes en een steak met championensaus,mijn lievelings maaltijd

dralos
02-06-2012, 04:20 PM
en om het door te spoelen een glasje cola zero,moet letten op de lijn:D

Holle Bolle Gijss
04-14-2012, 07:20 PM
Lekker makkelijk en stodgy... Fish and chips.

sioned
01-06-2021, 06:25 AM
doopwerten, Stoofvlees met aardappelpuree

sioned
12-29-2021, 01:07 PM
tomatensoep

Katarzyna
07-24-2023, 05:50 PM
Ik heb vanavond helemaal geen zin om iets te koken omdat ik veel te lui ben. Misschien heeft iemand een idee?

Your Old Comrade
07-24-2023, 05:52 PM
Ik heb vanavond helemaal geen zin om iets te koken omdat ik veel te lui ben. Misschien heeft iemand een idee?

Pizza bestellen, dan maar ?

Ik heb gewoon wat rijst gekookt. Bruine bonen, mosterd, rucola en gehakt erbij en klaar.

Katarzyna
07-24-2023, 05:54 PM
Pizza bestellen, dan maar ?

Ik heb gewoon wat rijst gekookt. Bruine bonen, mosterd, rucola en gehakt erbij en klaar.

Oh, eet smakelijk! Goed idee, dan ga ik ff een pizza bestellen.

Your Old Comrade
07-24-2023, 05:56 PM
Oh, eet smakelijk! Goed idee, dan ga ik ff een pizza bestellen.

Merci ! Wat voor pizza ?

Katarzyna
07-24-2023, 06:01 PM
Merci ! Wat voor pizza ?

Pizza Capreze :) ik vind dominos trouwens heel goed

https://i.ibb.co/zGJBbny/IMG-2601.jpg (https://ibb.co/0ht6ZDg)

Your Old Comrade
07-24-2023, 06:03 PM
Pizza Capreze :) ik vind dominos trouwens heel goed

https://i.ibb.co/zGJBbny/IMG-2601.jpg (https://ibb.co/0ht6ZDg)

Niet slecht ! Het is in euro's. Woon jij nu in Nederland of in Polen ? (Polen gebruikt toch nog de zloty ?)

Katarzyna
07-24-2023, 06:07 PM
Niet slecht ! Het is in euro's. Woon jij nu in Nederland of in Polen ? (Polen gebruikt toch nog de zloty ?)

Oh, ik woon in Duitsland en ik ben er ook opgegroeid maar ik kom oorspronkelijk uit Polen. Afgelopen maand liep ik stage in Letland maar nu ben ik al weer terug in Duitsland. Trouwens ik won vlakbij de Nederlandse grens :)

Your Old Comrade
07-24-2023, 06:09 PM
Oh, ik woon in Duitsland en ik ben er ook opgegroeid maar ik kom oorspronkelijk uit Polen. Afgelopen maand liep ik stage in Letland maar nu ben ik al weer terug in Duitsland. Trouwens ik won vlakbij de Nederlandse grens :)

Dat verklaart het ! Je spreekt goed Nederlands, dus ik vroeg mij al af of je hier in de Benelux woonde.

Katarzyna
07-24-2023, 06:13 PM
Dat verklaart het ! Je spreekt goed Nederlands, dus ik vroeg me al af of je hier in de Benelux woonde.

Dit is omdat ik in Nederland woonde en ik heb er ook mijn VMBO gedaan. En ik moet eerlijk zeggen, de talen lukten goed maar ik was heel slecht in wiskunde hoewel wiskunde altijd hetzelfde is. XD

Your Old Comrade
07-24-2023, 06:16 PM
Dit is omdat ik in Nederland woonde en ik heb er ook mijn VMBO gedaan. En ik moet eerlijk zeggen, de talen lukten goed maar ik was heel slecht in wiskunde hoewel wiskunde altijd hetzelfde is. XD

Sommigen hebben een wiskundeknobbel, maar blijkbaar hebben wij allebei een wiskundegat. :P Ik was altijd heel goed in talen, aardrijkskunde, geschiedenis, maatschappijleer en - wetenschappen e.d.

Katarzyna
07-24-2023, 06:16 PM
https://i.ibb.co/YfkTBdn/IMG-2603.jpg (https://ibb.co/7rWNtpM)

Lekker mijn pizza is al klaar. Ik ga die ff ophalen en daarna kom ik terug ^^

Your Old Comrade
07-24-2023, 06:19 PM
https://i.ibb.co/YfkTBdn/IMG-2603.jpg (https://ibb.co/7rWNtpM)

Lekker mijn pizza is al klaar. Ik ga die ff ophalen en daarna kom ik terug ^^

Handig! Ik bestel gewoon via thuisbezorgd.nl- en dan staan ze binnen een vuur voor mijn deur. ;)

Katarzyna
07-24-2023, 06:26 PM
Oh wat leuk. Ik heb gratis nog een tweede pizza gekregen. Je kunt nu voorbij komen en me helpen de tweede te eten. Want het is toch een beetje te veel

https://i.ibb.co/m6jQRSk/IMG-2605.jpg (https://ibb.co/86CFmXq)

Your Old Comrade
07-24-2023, 06:27 PM
Oh wat leuk. Ik heb gratis nog een tweede pizza gekregen. Je kunt nu voorbij komen en me helpen de tweede te eten. Want het is toch een beetje te veel

https://i.ibb.co/m6jQRSk/IMG-2605.jpg (https://ibb.co/86CFmXq)

Goed.. stap ik even op de trein ! :D

Katarzyna
07-24-2023, 06:30 PM
Goed.. stap ik even op de trein ! :D

Goed zo! ;) i woon in de buurt van Limburg dus het is niet zo ver weg

Your Old Comrade
07-24-2023, 06:33 PM
Goed zo! ;) i woon in de buurt van Limburg dus het is niet zo ver weg

Haha ik woon tegenwoordig bij Utrecht - dus het is wel degelijk een eindje :P

Katarzyna
07-24-2023, 06:38 PM
Haha ik woon tegenwoordig bij Utrecht - dus het is wel degelijk een eindje :P

Oh ja, das klopt. Dat is inderdaad een beetje te ver. Maar Utrecht is een mooie stad ik was er eens met mijn klas toen ik nog in Nederland woonde.

Your Old Comrade
07-24-2023, 06:39 PM
Oh ja, das klopt. Dat is inderdaad een beetje te ver. Maar Utrecht is een mooie stad ik was er eens met mijn klas toen ik nog in Nederland woonde.

Kom nog een keer langs, zou ik zeggen. :) Ik geef je wel een rondleiding ! Heb je wel eens van DomUnder gehoord ? Kun je letterlijk ondergronds de Romeinse en middeleeuwse funderingen onder het Domplein bekijken. Het is echt een heel avontuur.

Katarzyna
07-24-2023, 06:43 PM
Kom nog een keer langs, zou ik zeggen. :) Ik geef je wel een rondleiding ! Heb je wel eens van DomUnder gehoord ? Kun je letterlijk ondergronds de Romeinse en middeleeuwse funderingen onder het Domplein bekijken. Het is echt een heel avontuur.

Dankjewel. :) ik moet eerlijk zeggen ik mis Nederland een beetje. Vroeger vond ik de opdrachten altijd saai op school maar nu zou ik graag weer terug komen. Misschien tijdens de vakantie ^^

Your Old Comrade
07-24-2023, 06:45 PM
Dankjewel. :) ik moet eerlijk zeggen ik mis Nederland een beetje. Vroeger vond ik de opdrachten altijd saai op school maar nu zou ik graag weer terug komen. Misschien tijdens de vakantie ^^

Laat het maar weten. Ik kom wel even naar CS. Het station is ook helemaal veranderd - de singel is ook weer helemaal open. HC is zo goed als af. etc. etc.

Katarzyna
07-24-2023, 06:59 PM
Laat het maar weten. Ik kom wel even naar CS. Het station is ook helemaal veranderd - de singel is ook weer helemaal open. HC is zo goed als af. etc. etc.

En als je een zin hebt om naar Duitsland (Keulen) te komen dan geef ik je ook graag een rondleiding. Maar je bent er zeker al vaak geweest.

Your Old Comrade
07-24-2023, 07:09 PM
En als je een zin hebt om naar Duitsland (Keulen) te komen dan geef ik je ook graag een rondleiding. Maar je bent er zeker al vaak geweest.

Keulen eigenlijk nog niet. Ik moet nog steeds een keer naar het RG Museum. :) Ik laat het je wel weten. Ik kan op CS makkelijk op de ICE stappen.

Katarzyna
07-24-2023, 07:13 PM
Keulen eigenlijk nog niet. Ik moet nog steeds een keer naar het RG Museum. :) Ik laat het je wel weten. Ik kan op CS makkelijk op de ICE stappen.

Ja klopt of je kunt ook het 49€ ticket kopen. Dan kan je een maand lang in heel Duitsland reizen. ( je kunt alle bussen en treinen halen). Ik raad het je aan.

https://i.ibb.co/NKK74gm/IMG-2609.png (https://ibb.co/899Xhnd)

Your Old Comrade
07-24-2023, 07:19 PM
Ja klopt of je kunt ook het 49€ ticket kopen. Dan kan je een maand lang in heel Duitsland reizen. ( je kunt alle bussen en treinen halen). Ik raad het je aan.

https://i.ibb.co/NKK74gm/IMG-2609.png (https://ibb.co/899Xhnd)

Nog beter ! Daar ga ik zeker eens naar kijken. Dat is een heel goed aanbod en dat kennen wij in Nederland helemaal niet. Ik wil nog steeds een keer naar steden als Dresden, Passau, Bamberg en Neurenberg. En natuurlijk Hamburg, Bremen, Lunenburg, Munster en Lubeck. Het lijkt mij het wel meer dan waard !

Katarzyna
07-24-2023, 07:33 PM
Nog beter ! Daar ga ik zeker eens naar kijken. Dat is een heel goed aanbod en dat kennen wij in Nederland helemaal niet. Ik wil nog steeds een keer naar steden als Dresden, Passau, Bamberg en Neurenberg. En natuurlijk Hamburg, Bremen, Lunenburg, Munster en Lubeck. Het lijkt mij het wel meer dan waard !

Ja, ik vind het ook heel leuk. Daardoor kon ik mijn familie veel vaker bezoeken en het is ook goed voor het milieu :)

Your Old Comrade
07-24-2023, 07:36 PM
Ja, ik vind het ook heel leuk. Daardoor kon ik mijn familie veel vaker bezoeken en het is ook goed voor het milieu :)

Wel handig. Daarmee kun je dus naar Berlijn en via Berlijn dus met een ander kaartje naar Polen ?

Katarzyna
07-24-2023, 07:38 PM
Wel handig. Daarmee kun je dus naar Berlijn en via Berlijn dus met een ander kaartje naar Polen ?

Ja, inderdaad. Maar volgens mij duurt het te lang met de trein naar Polen. Daarom neem ik beter het vliegtuig. Ik weet, het is slecht voor het milieu maar de hele dag met de trein te reizen vind ik ook erg.

Your Old Comrade
07-24-2023, 07:50 PM
Ja, inderdaad. Maar volgens mij duurt het te lang met de trein naar Polen. Daarom neem ik beter het vliegtuig. Ik weet, het is slecht voor het milieu maar de hele dag met de trein te reizen vind ik ook erg.

Begrijp ik goed. Het zou beter zijn als er een directe hogesnelheidsverbinding tussen het Roergebied of Keulen via Berlijn naar Breslau of Warschau tot stand kwam. Dat zou de zaak aanmerkelijk versnellen. De Pendolino's van de Poolse spoorwegen en de ICE's van DB zouden zo'n hogesnelheidsverbinding goed kunnen gebruiken.

Katarzyna
07-24-2023, 08:02 PM
Begrijp ik goed. Het zou beter zijn als er een directe hogesnelheidsverbinding tussen het Roergebied of Keulen via Berlijn naar Breslau of Warschau tot stand kwam. Dat zou de zaak aanmerkelijk versnellen. De Pendolino's van de Poolse spoorwegen en de ICE's van DB zouden zo'n hogesnelheidsverbinding goed kunnen gebruiken.

Ja, ik ben er eens met jou. We hebben trouwens ook sommige Franse hogesnelheidstreinen in Duitsland (bijvoorbeeld de Thalys) maar die zijn heel duur. Ik moest eens een Thalys ticket kopen omdat ik bijna de vlucht heb gemist. En ik heb er 200€ voor betaalt (Aken naar Keulen) . Dit was heel erg. :(((

Your Old Comrade
07-24-2023, 08:05 PM
Ja, ik ben er eens met jou. We hebben trouwens ook sommige Franse hogesnelheidstreinen in Duitsland (bijvoorbeeld de Thalys) maar die zijn heel duur. Ik moest eens een Thalys ticket kopen omdat ik bijna de vlucht heb gemist. En ik heb er 200€ voor betaalt (Aken naar Keulen) . Dit was heel erg. :(((

Daarom vlieg ik ook liever naar Parijs. Het wordt hoog tijd voor veel meer concurrentie op het spoor. Of voor een hard ingrijpen vanuit de EU.

Katarzyna
07-24-2023, 08:11 PM
Daarom vlieg ik ook liever naar Parijs. Het wordt hoog tijd voor veel meer concurrentie op het spoor. Of voor een hard ingrijpen vanuit de EU.

Ja, dat klopt! Aan de ene kant praten ze de hele tijd over milieubescherming maar aan de andere kant doen ze helemaal niks. Ik heb onze politici soms echt zat!

Your Old Comrade
07-24-2023, 08:14 PM
Ja, dat klopt! Aan de ene kant praten ze de hele tijd over milieubescherming maar aan de andere kant doen ze helemaal niks. Ik heb onze politici soms echt zat!

Je bent niet de enige. Het zijn een stel schijnheiligen: terwijl ze Gretha Thunberg naar de mond praten, staan hun privéjet al warm te draaien, maar de bevolking moet op een houtje bijten.

Katarzyna
07-24-2023, 08:20 PM
Je bent niet de enige. Het zijn een stel schijnheiligen: terwijl ze Gretha Thunberg naar de mond praten, staan hun privéjet al warm te draaien, maar de bevolking moet op een houtje bijten.

Die zijn allemaal gek, zieke mannen! En dan vragen ze zich waarom hun kiezers allemaal ontevreden zijn. Hoewel de antwoord zo dicht bij je ligt.

Your Old Comrade
07-24-2023, 08:30 PM
Die zijn allemaal gek, zieke mannen! En dan vragen ze zich waarom hun kiezers allemaal ontevreden zijn. Hoewel de antwoord zo dicht bij je ligt.

Het is om gek van te worden. Het is geen wonder dat sommige mensen zo losgeslagen en ontevreden zijn dat ze alles wat uit Moskou komt, voor zoete koek aannemen omdat dit in elk geval niet de gevestigde politiek is. Heel eng!

Katarzyna
07-24-2023, 08:36 PM
Het is om gek van te worden. Het is geen wonder dat sommige mensen zo losgeslagen en ontevreden zijn dat ze alles wat uit Moskou komt, voor zoete koek aannemen omdat dit in elk geval niet de gevestigde politiek is. Heel eng!

Precies! En weet je wat: ik ben heel blij dat we Nederlands praten. Daardoor kan niemand ons verstaan en we trekken geen Russische trollen aan. ;)

Your Old Comrade
07-24-2023, 08:37 PM
Precies! En weet je wat: ik ben heel blij dat we Nederlands praten. Daardoor kan niemand ons verstaan en we trekken geen Russische trollen aan. ;)

Die Russen kunnen wat mij betreft de boom in. Je spreekt wel heel goed Nederlands !

Katarzyna
07-24-2023, 08:45 PM
Die Russen kunnen wat mij betreft de boom in. Je spreekt wel heel goed Nederlands !

Ja het zou echt leuk zijn als we nog meer Nederlandstaligen gebruikers zouden hebben. Dan zouden we eindelijk normaal kunnen discussiëren zonder domme Russen die alleen maar onzin praten!

Your Old Comrade
07-24-2023, 09:02 PM
Ja het zou echt leuk zijn als we nog meer Nederlandstaligen gebruikers zouden hebben. Dan zouden we eindelijk normaal kunnen discussiëren zonder domme Russen die alleen maar onzin praten!

Als je er een paar weet ? Breng ze maar naar het forum. We hebben natuurlijk nog Annihilus (god.. die naam ook).

Katarzyna
07-24-2023, 09:12 PM
Als je er een paar weet ? Breng ze maar naar het forum. We hebben natuurlijk nog Annihilus (god.. die naam ook).

Oh, is die Nederlander? Dat wist ik niet. Hoi Annihilus, als je ook aanwezig bent :)

Your Old Comrade
07-24-2023, 09:16 PM
Oh, is die Nederlander? Dat wist ik niet. Hoi Annihilus, als je ook aanwezig bent :)

Hij zal vast wel weer ergens rondhangen. Die wandelt vanzelf wel een keer het draadje binnen. :)

Annihilus
07-25-2023, 08:30 PM
Hij zal vast wel weer ergens rondhangen. Die wandelt vanzelf wel een keer het draadje binnen. :)

en zo geschiedde


Oh, is die Nederlander? Dat wist ik niet. Hoi Annihilus, als je ook aanwezig bent :)

Hoi Katya

Your Old Comrade
07-25-2023, 08:32 PM
en zo geschiedde



Hoi Katya

O god nee, hè ! Daar heb je hem ook weer ! :p

Annihilus
07-25-2023, 08:36 PM
euls weu zeu preuteun keunneun deu deummeu reusseun heut heuleumeul neut veulgeun :biggrin:

Your Old Comrade
07-25-2023, 08:39 PM
euls weu zeu preuteun keunneun deu deummeu reusseun heut heuleumeul neut veulgeun :biggrin:

Welk ? Wablief ? Lol

Annihilus
07-25-2023, 08:41 PM
Welk ? Wablief ? Lol

kun je het niet volgen? het is best makkelijk anders

Your Old Comrade
07-25-2023, 08:43 PM
kun je het niet volgen? het is best makkelijk anders

Ik moest even vijf keer lezen. Wat mij betreft kan Oleg uit Olgino en zijn bende Krokodilverslaafden mij mooi de bout hachelen.

Katarzyna
07-25-2023, 08:47 PM
Ik moest even vijf keer lezen. Wat mij betreft kan Oleg uit Olgino en zijn bende Krokodilverslaafden mij mooi de bout hachelen.

Haha xD je bent de hele tijd grappig. Maar gisteren hadden we ook leuke gesprekken

Your Old Comrade
07-25-2023, 08:51 PM
Haha xD je bent de hele tijd grappig. Maar gisteren hadden we ook leuke gesprekken

Eerst even mijn luiken sluiten :) Dan zien we elkaar morgen wel weer.

Katarzyna
07-30-2023, 08:22 PM
Hoi allemaal en welkom terug!

Your Old Comrade
07-30-2023, 08:53 PM
Hoi allemaal en welkom terug!

Hoi hoi :). Dat was een lekkere pittige pizza. Pepperoni.

Katarzyna
07-30-2023, 09:16 PM
Hoi hoi :). Dat was een lekkere pittige pizza. Pepperoni.

Lekker! Mijn vader heeft vandaag ook gekookt.

Your Old Comrade
07-30-2023, 10:08 PM
Lekker! Mijn vader heeft vandaag ook gekookt.

Kijk eens aan. :) Wat schafte de pot ?

Your Old Comrade
08-22-2023, 06:32 AM
Vanavond: Rijst met gehakt en rucola en spinazie.