PDA

View Full Version : MM-2012 ja hävyttömät hinnat



The Ripper
03-08-2012, 02:14 PM
Kummolan perkele pitäisi saada savustettua ulos jääkiekkoliitosta. Mies puhuu ihan pehmosia ja sen kun vittuilee. Mukamas samanhintaset liput kuin Ruotsissa ja kehtasi valehdella änärilippujen hinnat kymmenkertaisiksi. Ja "ne jotka valittavat hinnasta eivät muutenkaan ostaisi lippua". PRKL.

Pohjatuuli
03-08-2012, 02:41 PM
Boss Nass (http://totallylookslike.files.wordpress.com/2008/12/kalervo-kummola-totally-looks-like-boss-nass.jpg) on tosiaan täysin pihalla todellisuudesta ja pitäisi heittää hiuksista vittuun, tuo änärilippujen hinta-arvio sen nyt viimeistään osoitti. Jos tarkastellaan Fan Cost Indexiä (http://fancostexperience.com/pages/fcx/fci_pdfs/4.pdf), joka siis sisältää "four (4) average-price tickets, two (2) small draft beers, four (4) small soft drinks, four (4) regular-size hot dogs, parking for one (1) car, two (2) game programs and two (2) least-expensive, adult-size adjustable caps", niin siltikään edes kallein joukkue ja jääkiekon mekka Toronto ei pääse Kummolan mainitsemaan "keskimääräisen ottelulipun hintaan" eli 450 euroon: Maple Leafsin FCI on $572,23 eli noin 432 euroa.

Mestarien liigan finaaliin pääsee tänä vuonna halvimmillaan 70 eurolla. Kummallakohan sitä saisi paremmin rahoilleen vastinetta: Mestarien liigan finaali kaverin kanssa + 15 euroa vaikka kaljaan, vai huikean jännittävän alkulohkon kuolemanpelin Suomi - Kazakstan huonoimman kategorian istumapaikka yhdelle?

Jerry
03-08-2012, 02:53 PM
Kysynnän ja tarjonnan laki; hintoja voi hilata vaikka kuinka ylös ja karjalalippikset maksaa, että pääsee katsomaan "maailman parasta jääkiekkoa". Jääkiekko on muutenkin ainakin nykyään enemmän show:ta ja oheistoimintaa kuin pelkkää puhdasta urheilua niin mun mielestä yltiökaupallisuus sopii siihen paremmin kuin hyvin.

The Ripper
03-08-2012, 03:11 PM
Kysynnän ja tarjonnan laki; hintoja voi hilata vaikka kuinka ylös ja karjalalippikset maksaa, että pääsee katsomaan "maailman parasta jääkiekkoa". Jääkiekko on muutenkin ainakin nykyään enemmän show:ta ja oheistoimintaa kuin pelkkää puhdasta urheilua niin mun mielestä yltiökaupallisuus sopii siihen paremmin kuin hyvin.

Onko jääkiekko tässä suhteessa jotenkin uniikki? Eiköhän päde kaikkeen ammattiurheiluun.

Minusta urheilun yltiökaupallisuus on huono asia.

Jerry
03-08-2012, 03:15 PM
Onko jääkiekko tässä suhteessa jotenkin uniikki? Eiköhän päde kaikkeen ammattiurheiluun.

Minusta urheilun yltiökaupallisuus on huono asia.

No oon kova jalkapallomies, joten kyllä mun mielestä se laji on valtavista rahoista huolimatta pystynyt paljon paremmin pysymään sellaisena mitä se on aina ollut. Mutta joo pidän mä jääkiekostakin paljon, enkä mä nyt jaksaisi tota ainaista vastakkainasettelua alkaa vääntämään - vaikka tavallaan niin teinkin.

Mä en vaan oikein tollasia leikkitappeluja ymmärrä yhtään saati sitten jaksa katsoa, ja eksyin 2 vkoa sitten aitioon (thinly veiled brag) katsomaan HIFK:in peliä ja siellä on vaikka mitä s**n tytönheitukoita luistelemassa pelitauoilla lapioiden kanssa jäällä.. siis wtf.. ja ei kunnon lajeissa säännöt vaihdu kerran vuodessa (ja isojakin muutoksia kuten taannoinen 4 miehen yv)

The Ripper
03-08-2012, 03:19 PM
No oon kova jalkapallomies, joten kyllä mun mielestä se laji on valtavista rahoista huolimatta pystynyt paljon paremmin pysymään sellaisena mitä se on aina ollut. Mutta joo pidän mä jääkiekostakin paljon, enkä mä nyt jaksaisi tota ainaista vastakkainasettelua alkaa vääntämään - vaikka tavallaan niin teinkin.

Ööö... jalkapalloa kaupallistetumpaa lajia saa kyllä hakea, mieshuorineen kaikkineen. Toki futiksen parista löytyy myös hc tr00 faneja. ;)


Mä en vaan oikein tollasia leikkitappeluja ymmärrä yhtään saati sitten jaksa katsoa, ja eksyin 2 vkoa sitten aitioon (thinly veiled brag) katsomaan HIFK:in peliä ja siellä on vaikka mitä s**n tytönheitukoita luistelemassa pelitauoilla lapioiden kanssa jäällä.. siis wtf.. ja ei kunnon lajeissa säännöt vaihdu kerran vuodessa (ja isojakin muutoksia kuten taannoinen 4 miehen yv)

Tästä aikalailla samaa mieltä.