PDA

View Full Version : Belgische leden.



Flanders
05-24-2009, 10:23 AM
Gegroet, Flanders (aka Pe of Flanders voor degenen die me moesten kennen) rapporteert zich voor de dienst.:D

Ben nieuw op dit forum, hoop een leuk verblijf tegemoet te gaan. Misschien dat sommigen mij reeds kennen van de grote variëteit aan internetforums die ik de voorbije jaren aangedaan heb: SF, VNNF, Stumble Inn, The Phora, Mootstormfront, e-Nationalist en White Nationalist Forums.

Voor degenen die me niet moesten kennen, ik ben een 20-jarige student uit Vlaanderen. Wat meer valt er te zeggen.... O ja, ik ben best wel een aangenaam persoon enzo.:D

The Lawspeaker
05-24-2009, 12:47 PM
Kijk eens an. Een Vlaming.. die zijn hier zeldzaam dus je bent dubbel welkom !
Uit welk stukje van Vlaanderen kom je ?

Lulletje Rozewater
05-24-2009, 12:50 PM
Gegroet, Flanders (aka Pe of Flanders voor degenen die me moesten kennen) rapporteert zich voor de dienst.:D

Ben nieuw op dit forum, hoop een leuk verblijf tegemoet te gaan. Misschien dat sommigen mij reeds kennen van de grote variëteit aan internetforums die ik de voorbije jaren aangedaan heb: SF, VNNF, Stumble Inn, The Phora, Mootstormfront, e-Nationalist en White Nationalist Forums.

Voor degenen die me niet moesten kennen, ik ben een 20-jarige student uit Vlaanderen. Wat meer valt er te zeggen.... O ja, ik ben best wel een aangenaam persoon enzo.:D

Aangenaam persoon?????????
Sinds wanneer :D:D:D

Flanders
05-24-2009, 01:24 PM
Aangenaam persoon?????????
Sinds wanneer :D:D:D

Ik neem aan dat jij ook door het leven gaat als klipgeit?:D


Kijk eens an. Een Vlaming.. die zijn hier zeldzaam dus je bent dubbel welkom !
Uit welk stukje van Vlaanderen kom je ?
Dankje, ik kom uit de provincie Antwerpen, Groot-Brabant kan je dus stellen.

The Lawspeaker
05-24-2009, 01:26 PM
Kijk eens aan. We hebben hier nog een Brabantse rondlopen: onze moderator en zelf heb ik een Brabantse moeder (ik woon zelf in de provincie Utrecht).

Pas maar op iedereen: we nemen hier de tent over :thumb001:

Flanders
05-24-2009, 01:31 PM
Kijk eens aan. We hebben hier nog een Brabantse rondlopen: onze moderator en zelf heb ik een Brabantse moeder (ik woon zelf in de provincie Utrecht).

Pas maar op iedereen: we nemen hier de tent over :thumb001:

Brabant was altijd één van de grootste en machtigste gebieden van de Nederlanden, en was het niet voor die Spanjolen dan waren we dat waarschijnlijk altijd gebleven en dan lag het machtcentrum van de Verenigde Nederlanden in Brabant met grootste stad Antwerpen en andere grote steden zoals Brussel, Mechelen, Leuven, Eindhoven, Breda en 's Hertogenbosch.:D

The Lawspeaker
05-24-2009, 01:34 PM
Inderdaad. Holland's almacht is iets recents (na 1580's dankzij de Spanjool) en ontstaan omdat de Brabantse en Vlaamse elite naar het noorden vluchtte (ze waren of protestants of voor onafhankelijkheid).
Eigenlijk vind ik dat de Verenigde Nederlanden twee hoofdsteden zouden moeten hebben: Brussel en Den Haag (gewoon eens per 20 jaar het regeringscentrum van de een naar de ander overplaatsen).

Antwerpen is het Rotterdam van het Zuiden. Brussel het Den Haag (met nog heel wat meer allure) en de Vlaamse Ruit de Randstad. Of zullen we het omkeren ?

Lulletje Rozewater
05-24-2009, 01:41 PM
Brabant was altijd één van de grootste en machtigste gebieden van de Nederlanden, en was het niet voor die Spanjolen dan waren we dat waarschijnlijk altijd gebleven en dan lag het machtcentrum van de Verenigde Nederlanden in Brabant met grootste stad Antwerpen en andere grote steden zoals Brussel, Mechelen, Leuven, Eindhoven, Breda en 's Hertogenbosch.:D

En vergeet niet de machtige stad..........Staphorst.

Flanders
05-24-2009, 01:41 PM
Inderdaad. Holland's almacht is iets recents (na 1580's dankzij de Spanjool) en ontstaan omdat de Brabantse en Vlaamse elite naar het noorden vluchtte (ze waren of protestants of voor onafhankelijkheid).
Eigenlijk vind ik dat de Verenigde Nederlanden twee hoofdsteden zouden moeten hebben: Brussel en Den Haag (gewoon eens per 20 jaar het regeringscentrum van de een naar de ander overplaatsen).

Antwerpen is het Rotterdam van het Zuiden. Brussel het Den Haag (met nog heel wat meer allure) en de Vlaamse Ruit de Randstad. Of zullen we het omkeren ?

Inderdaad. Ikzelf ben ergens ook wel te vinden voor een Groot-Nederlandse confederatie. Een Groot-Vlaanderen met Gent als hoofdstad, een Groot-Brabant met Brussel, Een Groot-Holland met Den Haag, Een Groot-Friesland met Groningen, een Groot-Limburg met Maastricht... Voor het oosten van Nederland weet ik het niet zo goed. Een grote Ooststaat onder leiding van Utrecht ofzo. Zou er eigenlijk eens een kaart van moeten maken ofzo.

Flanders
05-24-2009, 01:42 PM
En vergeet niet de machtige stad..........Staphorst.

Die lag uiteraard zo voor de hand dat ik het vermelden ervan overbodig achtte. :D

The Lawspeaker
05-24-2009, 01:44 PM
Inderdaad. Ikzelf ben ergens ook wel te vinden voor een Groot-Nederlandse confederatie. Een Groot-Vlaanderen met Gent als hoofdstad, een Groot-Brabant met Brussel, Een Groot-Holland met Den Haag, Een Groot-Friesland met Groningen, een Groot-Limburg met Maastricht... Voor het oosten van Nederland weet ik het niet zo goed. Een grote Ooststaat onder leiding van Utrecht ofzo. Zou er eigenlijk eens een kaart van moeten maken ofzo.
Ik ben er zelf meer voor de Vlaanderen (inclusief stukken Frans Vlaanderen) te verenigen met als hoofdstad Gent, de beide Hollanden met als hoofdstad Den Haag, de Brabants met als hoofdstad Brussel en de twee Limburgs met als hoofdstad Maastricht en de rest van de provincies intact te laten (met een paar grenscorrecties hier en daar) en dan moeten we met zijn allen eens gaan onderhandelen over de voorwaarden voor een nieuwe Unie van Utrecht.

We zouden dus eigenlijk een beetje naar de oude toestand moeten terugkeren maar ditmaal zonder Spanjool die hier de lakens uitdeeld en het zuiden bezet houd en zonder Waal die onze centen opvreet (en al helemaal geen Huis "van Oranje".)

Flanders
05-24-2009, 01:50 PM
Ik ben er zelf meer voor de Vlaanderen (inclusief stukken Frans Vlaanderen) te verenigen met als hoofdstad Gent, de beide Hollanden met als hoofdstad Den Haag, de Brabants met als hoofdstad Brussel en de twee Limburgs met als hoofdstad Maastricht en de rest van de provincies intact te laten (met een paar grenscorrecties hier en daar) en dan tekenen we met ze allen nogmaals een goede Unie van Utrecht en dan vormen we een confederatie.

We gaan dus een klein beetje terug naar de oude toestand maar ditmaal zonder Spanjool die hier de lakens uitdeeld (en al helemaal geen Huis "Oranje". :)

Ja misschien wel. Uiteraard komt Zeeuws-Vlaanderen ook bij het Grote Vlaanderen. Op zich zou het beleid zo veel mogelijk op lokaal vlak moeten gebeuren. En geen Hollandse dominantie zoals bij de VP. In dit geval zou dat sowieso een pak moeilijker zijn sinds een Groot-Vlaanderen en Groot-Brabant sowieso een sterk tegengewicht voor Holland kunnen vormen, iets waar bij de VP geen sprake van was. Van de Spanjool zullen we in deze tijd echter geen last meer hebben.

Groenewolf
05-26-2009, 10:10 AM
Nog maals welkom.

Heimmacht
06-09-2009, 11:34 PM
Gelukkig heb ik je een tijdje geleden welkom geheten in een persoonlijk bericht, ben helaas nogal wat afwezig geweest.

Kempenzoon
06-17-2009, 07:42 PM
Gegroet Pe. Ik denk dat ik wel eens berichten van je heb gelezen op SF. Ik lees dat redebord regelmatig ook al post ik er zelf nooit echt iets.

Interessant ideëengoed in verband met de hereniging van ons vaderland. Zelf zou ik natuurlijk graag de Kempen zien als een apart blok in dat soort unie, maar dat is eerder emotioneel dan rationeel gezegd. :p

Ik woon op de grens van Brabant en Limburg, aan Limburgse zijde. Maar mijn tongval bijvoorbeeld is bijna volledig Brabants, vergelijkbaar met de tongval uit de streek rond Turnhout. Dat even ter verduidelijking waarom ik me steeds eerder met de Kempen dan met Limburg heb vereenzelvigd. :cool:

The Lawspeaker
06-17-2009, 07:43 PM
Ik woon op de grens van Brabant en Limburg, aan Limburgse zijde. Maar mijn tongval bijvoorbeeld is bijna volledig Brabants, vergelijkbaar met de tongval uit de streek rond Turnhout. Dat even ter verduidelijking waarom ik me steeds eerder met de Kempen dan met Limburg heb vereenzelvigd. :cool:
Dat is misschien omdat de grens in die streek net verkeerd loopt. :) Eigenlijk zouden in dat soort gebieden (ook hier in het Noorden) de grenzen opnieuw bepaald moeten worden. De gebieden die een Brabantse cultuur en tongval hebben naar Brabant en de Limburgse naar Limburg.

Kempenzoon
06-17-2009, 07:58 PM
Dat is misschien omdat de grens in die streek net verkeerd loopt. :) Eigenlijk zouden in dat soort gebieden (ook hier in het Noorden) de grenzen opnieuw bepaald moeten worden. De gebieden die een Brabantse cultuur en tongval hebben naar Brabant en de Limburgse naar Limburg.

Interessant idee.

Op het Hagal forum (heidense werkgroep) heb ik pas nog een kaart gezien van de verscheidene tongvallen in Vlaanderen en Nederland. Misschien moet ik dat kaartje eens opzoeken en hier delen voor discussie.

Maar dat zal op zijn vroegst voor morgen zijn.

Flanders
06-17-2009, 08:01 PM
Gegroet Pe. Ik denk dat ik wel eens berichten van je heb gelezen op SF. Ik lees dat redebord regelmatig ook al post ik er zelf nooit echt iets.

Interessant ideëengoed in verband met de hereniging van ons vaderland. Zelf zou ik natuurlijk graag de Kempen zien als een apart blok in dat soort unie, maar dat is eerder emotioneel dan rationeel gezegd. :p

Ik woon op de grens van Brabant en Limburg, aan Limburgse zijde. Maar mijn tongval bijvoorbeeld is bijna volledig Brabants, vergelijkbaar met de tongval uit de streek rond Turnhout. Dat even ter verduidelijking waarom ik me steeds eerder met de Kempen dan met Limburg heb vereenzelvigd. :cool:

Ikzelf ben ook van de Kempen trouwens.:D Heb het nu wel even te druk om hier te posten, zit namelijk in mijn examens...

Jimbo Gomez
08-29-2009, 01:35 PM
Dag pe. Ik was compleet vergeten dat ik hier ook lid was. Goed om jou hier te zien.

The Lawspeaker
08-29-2009, 04:18 PM
Welkom aan boord. En weer groeit de Nederlandse/Vlaamse sectie.:)
Neem gerust wat vrienden mee- we kunnen de groei altijd goed gebruiken.

Jimbo Gomez
08-29-2009, 04:21 PM
Wil je cypres van op the Phora? je krijgt hem, beschouw het als een cadeau. :D

The Lawspeaker
08-29-2009, 04:26 PM
Wil je cypres van op the Phora? je krijgt hem, beschouw het als een cadeau. :D
Wow.. dat klinkt als een regelrechte ellendeling :D
Is'tie zo erg ?

Jimbo Gomez
08-29-2009, 04:29 PM
Hij is zeker niet dom, maar hij probeert elke nationalist die hij ziet zo hard te pesten, en discussieert echt over elk punt en elke komma in elk bericht dat je plaatst. Ik amuseer me er wel mee, maar tegen mij is hij dan ook wat kalmer (hij denkt blijkbaar dat ik hem zou buitenkegelen indien hij me te fel tegenspreekt, wat uiteraard het geval niet is). Soms valt hij mee, maar als hij zijn kuren heeft is het een echte ellendeling.

The Lawspeaker
08-29-2009, 04:30 PM
Hij is zeker niet dom, maar hij probeert elke nationalist die hij ziet zo hard te pesten, en discussieert echt over elk punt en elke komma in elk bericht dat je plaatst. Ik amuseer me er wel mee, maar tegen mij is hij dan ook wat kalmer (hij denkt blijkbaar dat ik hem zou buitenkegelen indien hij me te fel tegenspreekt, wat uiteraard het geval niet is). Soms valt hij mee, maar als hij zijn kuren heeft is het een echte ellendeling.
Laten we hem dan maar niet uitnodigen. We hebben hier al genoeg trolls :)

Flanders
09-04-2009, 01:16 PM
Hij is zeker niet dom, maar hij probeert elke nationalist die hij ziet zo hard te pesten, en discussieert echt over elk punt en elke komma in elk bericht dat je plaatst.

Dat is nu net zijn probleem. Hij is zo bezig met zijn punten en komma's zodat de inhoudelijkheid vaak al snel verdwijnt. Om maar niets te zeggen van al die schijnmanoeuvres om een punt te ontwijken.

Jimbo Gomez
09-08-2009, 05:22 PM
Alles goed Peter?

Flanders
09-08-2009, 05:44 PM
Alles goed Peter?

Ja hoor. Alleen wat weinig actief op fora de laatste tijd, komt waarschijnlijk wel verandering in eens het academiejaar weer begonnen is.:D

Vrijbuiter
07-19-2010, 03:30 PM
Hallo !

"Zuid-Vlaming" hier. Mijn alias is zelfsprekend : ik kom uit Zuid-Vlaanderen, ook bekend als (helaas!) "frans"-Vlaanderen.

Op papier ben ik een franse staatsburger. Maar wat mij betreft is de franse nationaliteit totaal onzin, niet meer niet minder dan andere 'virtuele' natonaliteiten die de ethnische identiteiten ontkennen. 'Frankrijk' heeft geen enkele betekenis voor mij.

Ik ben niet afkomstig van de 'diepe Westhoek' (nabij de grens) waar het frans-vlaemsch nog steeds (helaas maar nauwelijks) overleeft. Ik kan dus geen dialect. Mijn moedertaal is frans, en iedereen in mijn dagelijkse omgeving is franstalig.
Niettemin werd ik me zeer bewust van mijn vlaamse wortels en geschiedenis. Ik ben een vriend van de Vlaamse zaak, en bovendien van de Heel-Nederlandse zaak, en een enthousiaste supporter van de verdediging van de Dietse cultuur en de nederlandse taal en dialecten overal waar het nog steeds bestaat en van hun bevordering overal waar het ooit heeft bestaan.

Er bestaan cursussen van frans-vlaemsch, maar ik woon te ver van de cursusplaatsen. Aangezien het standaardnederlands de 'koinè' van alle dietse volkeren is, heb ik dus gekozen om het te leren. Ik volg al drie jaar avondcursussen, en ik hoop dat mijn nederlands niet zo slecht is.

The Lawspeaker
07-19-2010, 03:40 PM
Welkom aan boord, volksgenoot. :)
Ach.. laten we er maar hopen dat we ons zuiden ooit uit de klauwen van de Fransen kunnen bevrijden (en het liefst zonder geweld).

Groenewolf
07-19-2010, 03:42 PM
Welkom. Je bent de eerste persoon uit Frans-Vlaanderen die ik tegen kom op het Internet, of er buiten trouwens.

RoyBatty
07-19-2010, 04:06 PM
Welkom aan boord. :thumb001:

Wodans-Krijger
07-19-2010, 04:16 PM
Welkom! Uw Nederlands is vrijwel foutloos! Heel-nederlander, ben je dan voor Wallonië bij de Nederlanden ook? Of ben je enkel voor de samenvoeging van Vlaanderen (met Frans Vlaanderen) bij Nederland?

Als je wat meer wilt weten over de Vlaamse taal kan dit misschien helpen.
http://www.youtube.com/watch?v=TdmZh1Lx_ME

Vrijbuiter
07-19-2010, 10:01 PM
Welkom! Uw Nederlands is vrijwel foutloos!
Bedankt !
En bedankt iedereen voor het verwelkomen.


Heel-nederlander, ben je dan voor Wallonië bij de Nederlanden ook?
Nee, ik denk dat ik eigenlijk Groot-Nederland bedoelde... lol.
Toch, volgens mij mag Wallonië een rol spelen als een bevoorrechte bondgenoot. (Op voorwaarde dat de Walen intellectueel in zo'n staat zouden zijn :-D ) Ik heb ooit een interview met een Waal (Christopher Gérard) gelezen, waarop hij zich "Thiois de langue romane" (Dietser van romaanse taal) beschouwde. Dat kan ik wel geloven, dat de Walen, onder een franstalige oppervlakte, wat "thiois" (in een brede zin) bij sommige aspecten zijn.
En ik heb de Walen liever als bondegenoten van het Groot-Nederland dan als burgers van Frankrijk. Er zijn misschien ook kleine gebieden van vlaamse erfgoed (de nu franstalige exclave van Komen-Waasten, bijvoorbeeld?) die weer vernerderlansd zouden kunnen zijn.



Of ben je enkel voor de samenvoeging van Vlaanderen (met Frans Vlaanderen) bij Nederland?
Jawel dus. :) Maar in dezelfde gedachtengang zou een deel frans-Vlaanderen niet tot het Groot-Nederland behoren. Zelfs binnen de (frans-)Vlaamse beweging maken sommigen geen verschil tussen "provinciale" Vlaanderen en ethnische Vlaanderen.
Romaans-Vlaanderen (of Rijsels-Vlaanderen) behoorde tot de Graafschap Vlaanderen, maar de bevolking was verschillend van die van Germaans-Vlaanderen. In Romaans-Vlaanderen werd vlaams nooit gesproken. De vlaamse cultuur is er zeer oppervlakkig gebleven (de architectuur van de steden, de belforten...). Dit deel van frans-Vlaanderen behoort niet eigenlijk met de echte dietse Groot-Nederlanden. Net als Wallonië, zou er (ideaal bezien) een dichte samenwerking kunnen plaatsvinden.



Als je wat meer wilt weten over de Vlaamse taal kan dit misschien helpen.
http://www.youtube.com/watch?v=TdmZh1Lx_ME
Uitstekend, dank je. Ge zijt nen engel :D

Crossbow
07-22-2010, 04:40 PM
Welkom Zuid-Vlaming,

Inderdaad een verrassing om een Frans-Vlaming te ontmoeten op dit forum! Uw Nederlands is prima! Ik herinner me Frans-Vlaanderen als een mooie streek, ben er meermalen geweest.
Zelf ben ik in bezit van het boek ´Frans Vlaanderen´ van Jozef Deleu. Dit boek is echter al vrij oud (1980). Kun je nog een paar titels aanraden die over het gebied gaan?

malejj
01-11-2013, 11:06 PM
Ben er geen maar woon wel in uw land(je) :D

groeten

DJVT
02-18-2013, 07:15 PM
Tjonge jonge, dat er zelfs vlaamse gasten hier rondlopen :). Is er een actieveling aanwezig?

sioned
01-17-2015, 10:45 AM
Ook ik ben Vlaams van origine, uit het Antwerpse, alhoewel al langere tijd in Nederland woonachtig...