PDA

View Full Version : Revolt mot den moderna världen!



Jamt
06-30-2009, 09:16 PM
Intervju med Shoot fightern och traditionalisten Tomas Valentin från Fighter Magazine. (Hittad genom Solguru/Motpol.nu)

” Du kan ibland verka kontroversiell i dina uttalanden och du verkar ha bestämda uppfattningar. Är det något som du tror sticker i ögonen på andra?
– Moderna industrialiserade dussinmänniskor blir alltid ”kränkta” eller hysteriska när självtänkande individer utrycker sig. Klart det sticker i deras ögon, när någon är helt politiskt inkorrekt och står för det. Jag struntar i vilket. Folk bemöter sällan politiskt inkorrekta människor i sak, utan kommer bara en ytlig argumentation och politiskt korrekta dogmer. Jag är traditionalist, jag ”rider tigern”. Numera bråkar jag inte så mycket om politik. Jag tror inte så mycket på samhällsförvandling, jag gjorde det förr. Jag försöker ändra på mig själv istället. Den tuffaste utmaning som finns.

Bryr du dig om vad andra tycker och tänker?
– Inte det minsta, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Jag har rätt, de andra har fel. Så tycker Morrissey och Julius Ceasar och även Thomas Valentin. Thats it.

Hur skulle ett idealsamhälle se ut?
– Vid Juno och Jupiter! Vilken fråga! En bra sådan! Som Traditionalist skulle jag kunna tala i timmar om detta. Men jag gör ett kort försök. Avveckla demokratin! Demokratin är dumskallarnas diktatur. Låt en upplyst filosof kung styra samhället. Återgång till en andlig världsbild istället för materialism. En naturlig social hierarki, vördnad för ålder och förfäder, ett förvaltande av sitt andliga arv, förvaltande av jorden istället för "maximering av resurser," Ett harmoniskt förhållande mellan män och kvinnor istället för ett "krig mellan könen." Fokus på hantverk och handarbete istället för industriell massproduktion. ett återupprättande av präst- och krigarkaster. Som sagt jag skulle kunna tala i timmar om detta, men jag slutar där.”

Läs resten på: http://fightermag.se/news.asp?news_id=6492
Och se han fightas: http://www.youtube.com/watch?v=0lFBPxFqoNo

Brännvin
06-30-2009, 11:28 PM
Intressant läsning..

Den egoistiska materialismen är något som endast den lägst stående, av alla låga människotyper, ägnar sig åt … i längden.