PDA

View Full Version : RefoAnders: COC stuurt aan op totalitaire staat



The Lawspeaker
09-29-2009, 07:50 AM
RefoAnders: COC stuurt aan op totalitaire staat (http://www.refdag.nl/artikel/1435381/RefoAnders+COC+stuurt+aan+op+totalitaire+staat.htm l)



AMSTERDAM – De christelijke homo-organisatie RefoAnders is verbolgen over een dinsdag aan de Tweede Kamer aangeboden petitie van het COC. „Die stuurt aan op een Nederlandse staat met totalitaire trekjes.”

In de door ongeveer 20.000 mensen ondertekende petitie wordt de regering opgeroepen het bijzonder onderwijs niet langer toe te staan openlijk homoseksuele leerlingen en docenten van school te sturen. Tot de ondertekenaars behoren de Kamerleden Halsema (GroenLinks), Van der Ham (D66) en Van Dijk (SP). Woensdag debatteert de Kamer over het homo-emancipatiebeleid.
„Deze petitie kunnen de regering en het parlement niet naast zich neer leggen. Dat is een verkeerd signaal”, stelt COC-voorzitter Wouter Neerings.

Ondermijning
De christelijke homo-organisatie RefoAnders stuurde dinsdag een open brief (http://www.refdag.nl/media/2009/20090929_openbrief_Refo_Anders.pdf)naar alle Kamerleden. „Het COC lijkt aan te sturen op een Nederlandse staat met totalitaire trekken”, schrijft voorzitter Johan Quist in de open brief.

Volgens RefoAnders ondermijnt de petitie verder het recht van ouders om een eigen levensvisie mee te geven aan hun kinderen en staat zij een voorzichtige en kwetsbare discussie over homoseksualiteit in de weg. „RefoAnders raadt de regering af om aan de COC-petitie gehoor te geven.”








:confused: Dit is niet bepaald een krant waaruit ik snel een artikel haal maar dit artikeltje viel me toch op en was blijkbaar belangrijk genoeg om op de Google newsfeed te verschijnen.
En eigenlijk vind ik dat "RefoAnders" hier wel een punt heeft.

Groenewolf
09-29-2009, 04:09 PM
Dat heeft het inderdaad. In feite gebruikt de zeer machtige homo-lobby de politiek om prive-instellingen te dwingen een bepaald personeel beleid te voeren die strijdig is met de uitgangspunten van die instellingen.