PDA

View Full Version : Nederlandstalige leden?



Aragorn
12-28-2008, 11:22 PM
Nou, hoeveel Nederlandstalige leden zijn er hier op Aprecity?

Mezelf, Saksenland, Groenewolf, nog meer?

Ik zou graag zien dat er wat meer in het Nederlands zou kunnen worden gepost om discussies op gang te brengen.

Groenewolf
12-29-2008, 03:11 PM
Ik zie dat je in ieder geval al wat draden hebt aangemaakt om het op gang te helpen:thumb001: .

Aragorn
12-29-2008, 08:38 PM
Ja, ik draag mijn steentje bij, nu de rest nog :)

Heimmacht
01-04-2009, 05:14 PM
We gaan ons best doen :thumb001:. :D

Luijken
01-04-2009, 06:40 PM
Hier nog 1.

MarcvSS
01-05-2009, 12:36 PM
Hier wederom één...

Ondergetekende heeft voor het gemak ook maar wat subs aangvraagd.
Misschien dat er over de titels nog gedebateerd kan worden.

Addergebroed
01-05-2009, 12:57 PM
Nog 1!:)

Stossy
01-05-2009, 04:00 PM
Hier nog een Nederlander :)

The Lawspeaker
02-16-2009, 08:44 PM
Hier nog 1

Stossy
02-16-2009, 08:48 PM
Hier nog 1

Die naam komt me bekend voor :p.

Toevallig afgelopen jaar op Elsrock geweest?

The Lawspeaker
02-16-2009, 08:49 PM
Nope. Ik zat vroeger op de Althing. :)

Stossy
02-17-2009, 03:15 PM
Ah, dan heb ik toch de verkeerde voor.

Jaqueline
11-16-2009, 10:59 AM
Hallo lieve mensen:)

Ik ben een gezonde Hollandse meid.

Mijn roots zijn Germaans en Keltisch.

Lulletje Rozewater
11-17-2009, 12:35 PM
Hallo lieve mensen:)

Ik ben een gezonde Hollandse meid.

Mijn roots zijn Germaans en Keltisch.

Ben je een gezonde of gezochte Hollandse meid ;)

Ik ben een godgeklaagde inboorling.:confused:

Groenewolf
11-18-2009, 09:04 AM
Welkom.

Aragorn
01-10-2010, 10:56 PM
En ik ben weerv terug :cool:

:thumbs up

http://www.planet-science.com/parents/party_time/images/party_time_top.gif

Ilya.S
01-15-2010, 07:52 PM
Ik ben ook Nederlandstalig maar geen Nederlander/Vlaming :) .

Westfalen
01-15-2010, 08:44 PM
Ik proate ok nog wel een beetie Hollaans.

:D Met hoeveel zijn we hier nu?

Erik
01-15-2010, 08:52 PM
Heel goed dat er aandacht aan de Nederlandstaligen wordt gegeven. Het is werkelijk
schandelijk hoe onze taal door Engelstaligen wordt verdrongen. Nederlanders moeten
zich fel verzetten tegen het opdringen van het Engels.

Ik woon in Den Haag en ben lid van een club waar veel Engelstaligen komen. Sommige
opschriften staan alleen in het Engels vermeld en niet in het Nederlands! Ik heb mij hierover schriftelijk beklaagd. Vooral een bepaald mensen in Nederland gebruikt te pas
en onpas Engelse worden om interessanter en exclusiever te lijken. Walgelijk!

Erik
01-15-2010, 08:57 PM
Een andere zaak is dat vooral Noord-Nederland veel noordser (gemengd met Faalse/Cro-
Magnon elementen) is dan Zweden en Noorwegen. Donkerharigen - en -ogigen komen bij
de Noordnederlandse plattelandsbevolking bijna niet voor. Er bestaat weinig
modern anthropologisch onderzoek met betrekking tot de autochtone Nederlandse bevolking. Ook is Nederland zijn Germaanse afkomst onvoldoende bewust.
Door sommige taalkundigen worden bepaalde plaatsnamen gezien als bewijs van mogelijke
aanwezigheid van een Keltische substraat. Naar mijn mening is er absoluut geen sprake
van. Misschien in onze zuidelijke provincies.

MarcvSS
01-15-2010, 09:04 PM
wel geen Nederlander/Vlaming :) .:confused::confused::confused::confused::confused ::confused:

Westfalen
01-15-2010, 09:14 PM
Heel goed dat er aandacht aan de Nederlandstaligen wordt gegeven. Het is werkelijk schandelijk hoe onze taal door Engelstaligen wordt verdrongen. Nederlanders moeten zich fel verzetten tegen het opdringen van het Engels. Ik woon in Den Haag en ben lid van een club waar veel Engelstaligen komen. Sommige opschriften staan alleen in het Engels vermeld en niet in het Nederlands! Ik heb mij hierover schriftelijk beklaagd. Vooral een bepaald mensen in Nederland gebruikt te pas en onpas Engelse worden om interessanter en exclusiever te lijken. Walgelijk!


Een andere zaak is dat vooral Noord-Nederland veel noordser (gemengd met Faalse/Cro-Magnon elementen) is dan Zweden en Noorwegen. Donkerharigen - en -ogigen komen bij de Noordnederlandse plattelandsbevolking bijna niet voor. Er bestaat weinig modern anthropologisch onderzoek met betrekking tot de autochtone Nederlandse bevolking. Ook is Nederland zijn Germaanse afkomst onvoldoende bewust. Door sommige taalkundigen worden bepaalde plaatsnamen gezien als bewijs van mogelijke aanwezigheid van een Keltische substraat. Naar mijn mening is er absoluut geen sprake van. Misschien in onze zuidelijke provincies.

Ik heb me ook wel geërgerd aan Engelstaligheid. Meestal is er gewoon niks tegenin te brengen, maar aan de andere kant zie het positieve ervan, wat als we hier Franse taal opgelegd kregen?
Engels is nog altijd grotendeels ontstaan uit Fries en (Angel-) Saksisch, er zijn ook wat Franse invloeden helaas.. Bijv. als wij zeggen trottoir, dan zouden we toch liever Sidewalk (seitwaak?) zeggen?

Dat Keltische gedeelte vind ik ook een vreemd verhaal, er zijn ook figuren die beweren dan Fries een Keltische taal is, haha. Terugkerende Friezen uit Engeland die een Keltische taal meenamen?! En dat valt dan weer goed omdat je hier "Germaans" soms beter niet kunt zeggen vanwege w.o.2. ...

The Lawspeaker
01-15-2010, 09:17 PM
Dan is "stoep" toch nog een beter woord. :) Als we al buitenlandse leenwoorden nodig hebben waarom nemen we ze dan niet uit het Afrikaans over ?

En er zijn nog een paar interessante draden over taalpurisme. Wacht-- ik zoek ze even op.

1. (http://www.theapricity.com/forum/showthread.php?p=117084&highlight=pikir#post117084)

2. (http://www.theapricity.com/forum/showthread.php?t=5514)

Westfalen
01-16-2010, 05:23 PM
Dan is "stoep" toch nog een beter woord. :) Als we al buitenlandse leenwoorden nodig hebben waarom nemen we ze dan niet uit het Afrikaans over ?

En er zijn nog een paar interessante draden over taalpurisme. Wacht-- ik zoek ze even op.


Natuurlijk is stoep een beter woord, ik bedoelde alleen dat als het toch in het Engels moet dan maar het goede er van proberen in te zien, en dat valt natuurlijk niet altijd mee vooral niet als het een soort Neger-Engels is :(
Maar voor Saksen en vooral voor Friezen is het een stuk makkelijker om Engelse woorden te moeten gebruiken dan Franse/Latijnse, omdat een boel Engelse woorden ook voorkomen het Fries en Saksisch, meestal wel iets anders geschreven of uitgesproken.

Aragorn
01-18-2010, 10:03 AM
Ik ben ook Nederlandstalig maar geen Nederlander/Vlaming :) .

Uit je profiel valt op te maken dat je Russisch van origine komt. Klopt dat?

Waar uit Rusland ben je afkomstig als ik vragen mag?

Iets wat ik waardeer van de Russen is hun drang naar patriotisme, iets wat bij veel Nederlanders nog wel eens tekort schiet. aan de andere kant heb ik bedenkingen bij bepaalde uitingen van Russisch nationalisme.


Nietemin, welkom. :)

Ilya.S
01-18-2010, 07:46 PM
Uit je profiel valt op te maken dat je Russisch van origine komt. Klopt dat?

Waar uit Rusland ben je afkomstig als ik vragen mag?

Iets wat ik waardeer van de Russen is hun drang naar patriotisme, iets wat bij veel Nederlanders nog wel eens tekort schiet. aan de andere kant heb ik bedenkingen bij bepaalde uitingen van Russisch nationalisme.


Nietemin, welkom.

Ik kom uit Novosibirsk , West-Sibirië .
Het is niet helemaal waar dat alle Russen zeer patriottisch zijn , er zijn er ook genoeg die niet patriottisch zijn .
Maar misschien bedoel je dan wel sommige immigranten (vooral de jeugd) , zij tonen wel graag dat ze patriotisch zijn en van Rusland houden maar de waarheid is dat er een groot deel van hen heel weinig weet over Rusland en ook dat veel van hen niet eens meer normaal Russisch kunnen spreken (niet iedereen) . Ik bedoel dat het geen zin heeft om je patriotisme te tonen als je in een ander land woont .

Maar voor de rest vind ik wel goed dat de Russen patriotisch zijn .

Mijn ouders (met mij ) zijn naar België gekomen toen ik 8 jaar was , ik vind jammer dat mijn ouders geemigreerd hebben uit rusland maar aan de andere kant heb ik nu meer van de wereld gezien ...Ik studier nu in informatica richting maar ik ben nog niet zeker of ik dit beroep wil doen later , ik ben nu aan het denken om terug naar Rusland te immigreren , maar het zal wel heel moeilijk zijn , ik zal me moeten aanpassen ( want ik heb al 9 jaar niet in Rusland gewoond , wel 2x op vacantie geweest ) en daar ook een job kunnen vinden , gelukkig kan ik nog perfect Russisch spreken maar mijn spelling laat veel te wensen over (ook in Nederlands :D)

The Lawspeaker
05-12-2010, 04:42 PM
Aanmeldingsdraad voor nieuwe Nederlandse leden.

Lulletje Rozewater
05-13-2010, 08:14 AM
Aanmeldingsdraad voor nieuwe Nederlandse leden.

Nog een.
Hoeveel hebben we momenteel

The Lawspeaker
05-13-2010, 09:27 AM
Weinig lol

Tyrrhenoi
08-09-2010, 06:54 AM
Nog 1 - voor de boekhouding - :D

The Lawspeaker
08-09-2010, 09:46 AM
Waar is die moderator als je hem nodig hebt: zet 'm maar op de monsterrol :D

TheMagnificent
10-31-2012, 09:24 PM
Nederturk meldt zich. :D

The Lawspeaker
10-31-2012, 09:26 PM
Kijk eens aan: we hebben er nog eentje hier: Ashina.

TheMagnificent
10-31-2012, 09:39 PM
Ja, Ashina ken ik. Zij heeft dit forum onder mijn aandacht gebracht.

Amaranthos
11-02-2012, 08:59 PM
Hier nog een :)

The Lawspeaker
11-02-2012, 09:10 PM
Welkom. :)

Annihilus
11-16-2012, 05:41 AM
Uit de kast, komt u maar;)

The Lawspeaker
11-16-2012, 05:54 AM
Welkom. :) Maastricht, he ? Is dat nog Nederland ? :P

Annihilus
11-16-2012, 06:01 AM
Welkom. :) Maastricht, he ? Is dat nog Nederland ? :P

Hollander:thumb001:

RGNI4E6gv7w

The Lawspeaker
11-16-2012, 06:35 AM
Hollander:thumb001:

RGNI4E6gv7w

Haha ik dacht dat helemaal in de rimboe van Limbabwe lag, joh ? Doen ze daar nog steeds aan koppensnellen ? Gebruiken ze daar nog steeds spiegeltjes en kraaltjes ? ;)

Alessio
12-02-2013, 05:06 PM
Hier nog een ! Btje laat maar goed, bter laat dan nooit !
Zijn er zo weinig Nederlanders hier op t forum...?