Prins Laurent vergelijkt kritiek aan zijn adres met jodenvervolging

21-06-18

Prins Laurent maakte gisteren bekend dat hij N-VA-Kamerlid Peter Buysrogge voor de rechter wil dagen wegens laster. Vandaag gaat de prins nog een stapje verder en vergelijkt hij de kritiek aan zijn adres met de jodenvervolgingen in een interview met Het Nieuwsblad.

Peter Buysrogge kreeg gisteren een brief van prins Laurent. Die laatste vroeg hem om zijn excuses aan te bieden nadat het Kamerlid hem had beticht van fraude. Deed hij dat niet, zou Laurent hem voor de rechter dagen. Buysrogge liet er echter geen twijfel over bestaan dat hij zijn excuses niet wilde aanbieden.

“En Buysrogge zal niet de laatste politicus zijn tegen wie ik een rechtszaak aanspan”, zegt Laurent in een interview met Het Nieuwsblad. “Ik ben het kotsbeu dat men mij aanvalt puur omdat ik de zoon of broer ben van een koning.”

Nog straffer is echter dat Laurent de vergelijking maakt tussen zijn eigen situatie en die van de Joden in de Tweede Wereldoorlog. “Als er zoiets gebeurt tegenover mij, denk ik dikwijls aan de Joden die werden doodgeschoten, gewoon omdat ze Jood waren. Hoe is het in deze wereld nog mogelijk dat men iemand beschuldigt omdat hij tot een groep mensen of een familie behoort? Het begint met pesterijen, maar het leidt tot haat.”

https://www.demorgen.be/binnenland/p...ging-b8f08f56/