Page 3 of 10 FirstFirst 1234567 ... LastLast
Results 21 to 30 of 93

Thread: Tiene Isco los rasgos del típico hombre andaluz?

  1. #21
    Veteran Member
    Join Date
    Aug 2019
    Last Online
    10-21-2023 @ 06:23 PM
    Ethnicity
    French
    Ancestry
    France, Italy, Switzerland
    Country
    France
    Region
    Val d'Aosta
    Relationship Status
    Married
    Gender
    Posts
    7,392
    Thumbs Up
    Received: 6,343
    Given: 3,478

    0 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Mixdguy17 View Post
    U know who I've always thought looked Italian ? Rober Downey Jr. There's a movie from the 90s called Only you, with Marisa Tomei (Who's also Italian) and it takes place the majority of the time in Italy, and both of them blended so welllll.
    Hummm... No I don’t think that Robert Downey JR looks or looked italian, he always gave me a strong Brit vibe, I never thought that he could be Southern Euro, even partly, albeit swarthier (skin color, eye and hair color) than the Brit average. Features make the difference.

    "Allobroges vaillants ! Dans vos vertes campagnes,
    Accordez-moi toujours asile et sûreté,
    Car j'aime à respirer l'air pur de vos montagnes,
    Je suis la Liberté ! la Liberté !"


  2. #22
    Veteran Member Mixdguy17's Avatar
    Join Date
    Oct 2019
    Last Online
    Today @ 09:48 PM
    Meta-Ethnicity
    Triracial Mestizo
    Ethnicity
    Latino
    Ancestry
    70% European (Pred. Iberian, 1/16 Italian), 13% Native American, 12% SSA, and 5% MENA
    Country
    Venezuela
    Y-DNA
    R-L23
    mtDNA
    J1
    Taxonomy
    "Castizo": Alpinid + Med + Minor Amazonid
    Politics
    Independent/moderate
    Hero
    Peter Parker, Luke Skywalker, MLK
    Religion
    Catholic
    Age
    24
    Gender
    Posts
    7,434
    Thumbs Up
    Received: 6,844
    Given: 5,100

    1 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Samnium View Post
    Hummm... No I don’t think that Robert Downey JR looks or looked italian, he always gave me a strong Brit vibe, I never thought that he could be Southern Euro, even partly, albeit swarthier (skin color, eye and hair color) than the Brit average. Features make the difference.
    To me he always has, its not bcs of his pigmentation, its just the vibe he has always given me.

  3. #23
    Free Arūnas! Immanenz's Avatar
    Join Date
    Oct 2019
    Last Online
    Today @ 09:31 PM
    Meta-Ethnicity
    Germanic
    Ethnicity
    Austrian
    Country
    Austria
    Y-DNA
    R1b-S21/U106/M405
    Gender
    Posts
    14,177
    Thumbs Up
    Received: 11,516
    Given: 8,746

    1 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Samnium View Post
    Hummm... No I don’t think that Robert Downey JR looks or looked italian, he always gave me a strong Brit vibe, I never thought that he could be Southern Euro, even partly, albeit swarthier (skin color, eye and hair color) than the Brit average. Features make the difference.
    He is def. way closer to Italian than British. I actually think he looks very Italian.

  4. #24
    Banned
    Join Date
    Jul 2018
    Last Online
    04-09-2021 @ 06:57 AM
    Ethnicity
    Southern European
    Country
    Spain
    Region
    Leon
    Y-DNA
    R-L21
    Gender
    Posts
    8,166
    Thumbs Up
    Received: 6,904
    Given: 4,896

    3 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Mixdguy17 View Post
    Yo la primera vez que vi a Collin Farrel pensaba que era sur Europeo, he tenido profesores que se han parecido. Otro tmb que pense era Robert Downey Jr, pero yo pensaba que el lucia como Italiano.
    Collin Farrel a mi siempre me parecio, mas que norteño o sureño, occidental. Tiene toda la pinta de ser clavadisimo occidental, como podria ser Kit Harington, por ejemplo.

    Quote Originally Posted by Ruggery View Post
    Ahora si, no se que rayos paso, me salia tu post como si no hubieras publicado nada supongo que un error de la pagina.

    Si las primeras poblaciones de las islas británicas es probable que se vean mas parecidas a los españoles, fue luego con la llegada de los invasores que el aspecto británico dio un cambio brusco, tal ves la diferencia climática ayudo en parte y es por eso que ves mas personas muy pálidas y pelirrojos en las islas británicas y no tanto en España u otras partes de Europa.
    La llegada de los Bell Beakers (con 2/3 de genetica indo-europea), cambio la genetica de las islas britanicas, y por supuesto, el fisico de la gente. Los pelirrojos britanicos no tengo muy claro lo que voy a decir, pero lei que la camada de Bell Beakers que salieron desde Holanda hasta Inglaterra, eran todos justamente pelirrojos y es por ello que la frecuencia de pelirrojos en Irlanda, Escocia y Gales es tan grande, y en Inglaterra no tanto porque los anglo-sajones que invadieron muchos años despues, no lo eran. Se puede ver tambien en estos mapitas como se tuvieron que arrimar con la llegada de los sajones:



    I2 y J2: Habitantes Neoliticos
    L21 y S28 (U152): Primeros Bell Beakers
    S21 (U106): Llegada de los Anglo-Sajones
    I1 y R1a: Llegada de invasiones de Hombres del Norte. (Especulativo)
    E1b: Remanentes Romanos. (Especulativo)

    Quote Originally Posted by Samnium View Post
    They are very rare, also most «Neolithical» English people (in phenotype) look like Sean Connery, you wouldn’t mistake him for an italian or iberian. I would rather say French (for Connery for example).
    Indeed. Sean Connery looks actually pretty british. Neolitical types in the British Isles are rare, but could be found in almost all of Europe, being more rare when going to the Northeast.

  5. #25
    Veteran Member Ruggery's Avatar
    Join Date
    Oct 2017
    Last Online
    03-26-2024 @ 03:46 PM
    Meta-Ethnicity
    Germanic,Celtic, Romance
    Ethnicity
    Ancestry iberian, german, italian
    Country
    Argentina
    Gender
    Posts
    13,370
    Thumbs Up
    Received: 5,168
    Given: 4,757

    1 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Rocinante View Post
    Collin Farrel a mi siempre me parecio, mas que norteño o sureño, occidental. Tiene toda la pinta de ser clavadisimo occidental, como podria ser Kit Harington, por ejemplo.
    Las islas británicas junto con Francia, Iberia y tal ves Benelux es uno de los países de Europa con personas de mas cara occidental.


    Quote Originally Posted by Rocinante View Post
    La llegada de los Bell Beakers (con 2/3 de genetica indo-europea), cambio la genetica de las islas britanicas, y por supuesto, el fisico de la gente. Los pelirrojos britanicos no tengo muy claro lo que voy a decir, pero lei que la camada de Bell Beakers que salieron desde Holanda hasta Inglaterra, eran todos justamente pelirrojos y es por ello que la frecuencia de pelirrojos en Irlanda, Escocia y Gales es tan grande, y en Inglaterra no tanto porque los anglo-sajones que invadieron muchos años despues, no lo eran. Se puede ver tambien en estos mapitas como se tuvieron que arrimar con la llegada de los sajones:
    Y porque no hay grandes cantidades de pelirrojos en Europa continental como en las islas britanicas?
    Quote Originally Posted by Rocinante View Post


    I2 y J2: Habitantes Neoliticos
    L21 y S28 (U152): Primeros Bell Beakers
    S21 (U106): Llegada de los Anglo-Sajones
    I1 y R1a: Llegada de invasiones de Hombres del Norte. (Especulativo)
    E1b: Remanentes Romanos. (Especulativo)
    Entonces cual cambio mas a la población de las Islas Británicas los Bell beaker o los Anglosajones?

    I1 y R1a Viene de los vikingos ellos no cambiaron mucho a la población como los Anglos o Bell beaker pero dejaron una huella minoritaria lo mismo para los normandos fijate que después de Escandinavia donde mas dejaron huella los vikingos fue en las Islas Británicas.
    Una gran parte de los soldados romanos en Britannia eran de origen galo.

    Algo curioso es que las Islas Británicas a pesar de estar aislada recibió muchas invasiones de muchos grupos europeos, a diferencia de Iberia que también estaba en parte aislada pero apenas recibió invasiones.

  6. #26
    Banned
    Join Date
    Jan 2012
    Last Online
    09-04-2023 @ 02:54 PM
    Location
    The Deep Spain
    Meta-Ethnicity
    Spanish paleto culture
    Ethnicity
    Spanish paleto culture
    Ancestry
    Castellanos
    Country
    Spain
    Region
    Castile and Leon
    Y-DNA
    Castellanos
    mtDNA
    Castellanos
    Taxonomy
    Spanish paleto culture
    Politics
    Preserving Spanish paleto culture
    Religion
    The only one true Christianism is the Spanish Inquisition
    Gender
    Posts
    49,212
    Thumbs Up
    Received: 25,690
    Given: 23,946

    2 Not allowed!

    Default

    Isco looks typical Spanish, one of my friends (pure Galician by ancestry) looks like him and we call him Isco for fun.
    Even my little nephew has the Isco features and I make jokes with him about that, he just lacks the beard ofc.








  7. #27
    Banned
    Join Date
    Apr 2020
    Last Online
    01-12-2022 @ 11:01 PM
    Ethnicity
    Portuguese
    Ancestry
    Silves + Portimão + Ferragudo, Portugal
    Country
    United States
    Y-DNA
    R-Z225
    mtDNA
    H1c3
    Age
    20
    Gender
    Posts
    4,734
    Thumbs Up
    Received: 7,076
    Given: 6,670

    0 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Cristiano viejo View Post
    Isco looks typical Spanish, one of my friends (pure Galician by ancestry) looks like him and we call him Isco for fun.
    Even my little nephew has the Isco features and I make jokes with him about that, he just lacks the beard ofc.







    What does your nephew look like? I want to see Isco lookalike

  8. #28
    Free Arūnas! Immanenz's Avatar
    Join Date
    Oct 2019
    Last Online
    Today @ 09:31 PM
    Meta-Ethnicity
    Germanic
    Ethnicity
    Austrian
    Country
    Austria
    Y-DNA
    R1b-S21/U106/M405
    Gender
    Posts
    14,177
    Thumbs Up
    Received: 11,516
    Given: 8,746

    0 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Rocinante View Post


    Indeed. Sean Connery looks actually pretty british. Neolitical types in the British Isles are rare, but could be found in almost all of Europe, being more rare when going to the Northeast.
    Sean Connery could be West Balkanite though- large headed and tall, at least artificially. Not sure if he looks super British to me, subjetctively i would say no. Actors are always a bit cherry picked anyway

    i agree Finns and Estonians really lack West Med types. Russians have Pontids/North Pontids though, metrically they are pretty much Med too, even if soft issue is different. At the end of the we dont know how Steppe people looked like- skull wise they had brachy and doli types, best way to determine Steppe and Neolithic is genetics

  9. #29
    Banned
    Join Date
    Jul 2018
    Last Online
    04-09-2021 @ 06:57 AM
    Ethnicity
    Southern European
    Country
    Spain
    Region
    Leon
    Y-DNA
    R-L21
    Gender
    Posts
    8,166
    Thumbs Up
    Received: 6,904
    Given: 4,896

    2 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Ruggery View Post
    Las islas británicas junto con Francia, Iberia y tal ves Benelux es uno de los países de Europa con personas de mas cara occidental.
    Justo.

    Y porque no hay grandes cantidades de pelirrojos en Europa continental como en las islas britanicas?
    Es como te he comentado, mas o menos. La camada de los Bell Beakers que en su gran mayoria eran L21, al parecer tenian la mutacion de pelirrojo en una frecuencia bastante considerable y todos fueron a parar en lo que conocemos como Naciones Celtas. Si ves un mapa de L21 y distribucion de cabello rojo, vas a ver que coinciden de una manera impresionante, donde hay L21 en la parte continental de Europa, junto a zonas de Islandia, Noruega y Francia, hay una distribucion considerable de pelirrojos.

    Entonces cual cambio mas a la población de las Islas Británicas los Bell beaker o los Anglosajones?
    Los Bell Beakers, sin lugar a dudas. Los anglosajones al fin y al cabo eran descendientes de Bell Beakers pero con Corded Ware, y partieron en masa a Inglaterra. No cambiaron mucho el gene pool, por eso los irlandeses, escoseses, ingleses, etc. son todos iguales, las diferencias son ridiculas, es parecido a buscarle la diferencia a un vasco con un riojano, te deseo suerte encontrandola.

    I1 y R1a Viene de los vikingos ellos no cambiaron mucho a la población como los Anglos o Bell beaker pero dejaron una huella minoritaria lo mismo para los normandos fijate que después de Escandinavia donde mas dejaron huella los vikingos fue en las Islas Británicas.
    Una gran parte de los soldados romanos en Britannia eran de origen galo.
    Aca tengo que corregir algo, en la distribucion de haplogrupos que hice, esta todo correcto, a excepcion del R1a que lo puse con los nordicos, y no es asi. El R1a que los ingleses tienen en el L664, que es anglosajon practicamente. Sin lugar a dudas los vikingos donde dejaron huella genetica de verdad, fue en el Este de Inglaterra, yo creo que todos los I1 que son ingleses, descienden directamente de asentamientos nordicos en Gran Bretaña, donde les dejaron cultivar y hacer vida.

    Sobre los soldados romanos, yo creo que esos si no rascaron mucho geneticamente en Inglaterra, es mas, yo diria que nada, ese 1% de E1b lo puse especulativo con los romanos porque ni idea de donde lo pudieron obtener.

    Algo curioso es que las Islas Británicas a pesar de estar aislada recibió muchas invasiones de muchos grupos europeos, a diferencia de Iberia que también estaba en parte aislada pero apenas recibió invasiones.
    Bueno... Iberia recibio oleadas importantes de invasiones, si te pones a hacer un pequeño recuento, estando los primeros cazadores-recolectores:

    1.- Agricultures de Anatolia
    2.- Vaso Campaniforme
    3.- Campo de Urnas
    4.- Celtas
    5.- Romanos
    7.- Visigodos

    Esas fueron importantes, ya el resto o se les dio una patada de vuelta a casa, o dejaron cosa irrisoria en la genetica española.

  10. #30
    Banned
    Join Date
    Jul 2018
    Last Online
    04-09-2021 @ 06:57 AM
    Ethnicity
    Southern European
    Country
    Spain
    Region
    Leon
    Y-DNA
    R-L21
    Gender
    Posts
    8,166
    Thumbs Up
    Received: 6,904
    Given: 4,896

    1 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Immanenz View Post
    Sean Connery could be West Balkanite though- large headed and tall, at least artificially. Not sure if he looks super British to me, subjetctively i would say no. Actors are always a bit cherry picked anyway

    i agree Finns and Estonians really lack West Med types. Russians have Pontids/North Pontids though, metrically they are pretty much Med too, even if soft issue is different. At the end of the we dont know how Steppe people looked like- skull wise they had brachy and doli types, best way to determine Steppe and Neolithic is genetics
    We can give ourselves a good idea of how steppe people were, with the facil reconstructions availiable, also i think Bell Beakers were almost identical. Isn´t Sean Connery Mesocephalic CM? No way he looks balkanite lol.

Page 3 of 10 FirstFirst 1234567 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 21
    Last Post: 11-17-2022, 12:59 AM
  2. Ayudenme a identificar mis rasgos SSA
    By Mixdguy17 in forum Latin America
    Replies: 119
    Last Post: 05-07-2020, 01:39 AM
  3. Replies: 0
    Last Post: 10-25-2018, 12:27 AM
  4. Classify Isco Alcaron
    By philips in forum Taxonomy
    Replies: 32
    Last Post: 09-06-2017, 12:48 PM
  5. Classify this hombre.
    By jingorex in forum Taxonomy
    Replies: 6
    Last Post: 02-18-2017, 12:34 PM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •