Opvallende uitspraak (direct gevolgd door manipulatieve uitspraken) waarin Mark Rutte zegt dat als Nederland wil dat we stoppen met de maatregelen, de regering daar niets tegen kan doen. Dus alle dwangboetes hoeven we niet te betalen en kunnen we reclameren? Dat is de terechte eerste vraag die bij velen op zal komen. Helemaal nu illegale mondkapjesplichten worden ingevoerd. In deze compilatie een aantal vragen en voorbeelden die door geen enkele MSM journalist gesteld worden en geen enkele media laat zien.

Feiten en beelden die laten zien hoe haaks alle woorden van Mark Rutte staan op de werkelijkheid. Maar we moeten eens goed samenkomen om te laten zien dat wij dit inderdaad NIET willen. Referendum? Petitie? Naar Den Haag? "Als wij als samenleving dit NIET willen, dan hebben we de macht niet dit te stoppen." En dat klopt! Niets is sterker dan een eensgezinde samenleving. Persconferentie terugkijken: https://youtu.be/xu43rB-jNLs Fragment begint op 27:30 Met dank aan Rick, die oplettend was en ons de exacte timestamps leverde. Mark Rutte: "Nou ja, weet je, we zijn een vrij land. Zou de keuze -en dat gaat niet gebeuren- maar stel dus dat Nederland zou beslissen, 'weet je, laat maar, dat virus, we zien het wel, we gaan weer gewoon knuffelen en handen niet meer wassen en et cetera et cetera', dan is dat ook een keuze. Wij hebben niet de macht om dat te verbieden. We hebben geen dictatuur, uh, waarin ik de politie op straat stuur en voor elke voordeur ga zetten, dat gaan we hier niet doen.

Dat is ook een keuze die je als samenleving kan maken. Ik ben ervan overtuigd dat we die keuze niet gaan maken en waarom doen we dat niet, omdat dit een volwassen land is en we zijn hier solidair. Dus ik zag die cijfers, maar ik denk dat het anders gaat uitpakken. Dat iedereen nu even schrikt van de cijfers en denkt, 'jongens, pas op'. Nu kunnen we het nog onder controle krijgen met een aantal regionale maatregelen en een paar vervelende landelijke maatregelen. Vervelend voor studenten, dat realiseer ik me. Vervelend voor voetballiefhebbers, uh, uh, hč, als het gaat om regio's waar dat nu moet worden toegepast. Uh, misschien ook vervelend in de horeca dat je nu wat meer administratie hebt voordat je naar binnen kan. Maar dat is écht nog wel te overzien. Maar ik denk dat wel nu mensen door die cijfers ook denken 'oh wacht even jongens, eh, dit is echt wel een risico dat we lopen met zijn allen', en dat gaat ook helpen is mijn overtuiging waardoor we niet die keuze zullen maken om het maar te laten sloffen."

Nog een aantal toevoegingen uit dezelfde video, als naslagwerk: [29:27] Rutte: "Mijn rolopvatting is een hele simpele, ik ben geen dictator. En bovendien al zou ik het willen zijn -maar gelukkig wil ik het niet zijn- we missen ook gewoon het machtsapparaat hier in Nederland om er hier een dictatuur, uh, uit te vaardigen. Te weinig politie, te weinig leger, en als je het al zou doen zouden ze waarschijnlijk weigeren" [31:40] Rutte: "Mondkapjes doen, zeer waarschijnlijk, heel weinig om de overdracht van het virus te voorkomen' ... 'Maar het kan wel een gedragseffect met zich meebrengen" [32:35] Rutte: "Dat heb ik vaker gezegd, een samenleving die in 10.000 jaar gegroeid is moeten we nu op zoveel punten versneld -hopelijk tijdelijk- aanpassen, dat kun je nooit helemaal perfect doen" [35:30] Hugo hoopt in de eerste maanden van 2021 al de eerste levering van een vaccin te hebben. CommonSenseTV - Door burgers, voor burgers! Oprecht en eerlijk onafhankelijk nieuws! https://commonsensetv.nl/