Page 6 of 6 FirstFirst ... 23456
Results 51 to 56 of 56

Thread: Mexico City/CDMX

  1. #51
    Junior Member
    Join Date
    Apr 2022
    Last Online
    01-18-2023 @ 07:54 PM
    Meta-Ethnicity
    Romance
    Ethnicity
    Mediterranean
    Country
    Great Britain
    Gender
    Posts
    60
    Thumbs Up
    Received: 43
    Given: 23

    1 Not allowed!

    Default

    Ahhh my beautiful city! I do miss living there! Can't wait to go back in a few months.

    Gracias por mostrar tan detalladamente a la CDMX! Es una ciudad muy cosmopolitan. Mi sueño es que se rescate La Merced y esos bellos edificios del centro. Con emprendedores que rescataron calles como Regina tengo fé de que no tarden en rescatar mas secciones de la CDMX. Ojala pronto incluya el antiguo Barrio Libanes que a principios de año pase por esta parte y era un caos...como la mayoria de La Merced desgraciadamente. Saludos.

  2. #52
    Junior Member
    Join Date
    Apr 2022
    Last Online
    01-18-2023 @ 07:54 PM
    Meta-Ethnicity
    Romance
    Ethnicity
    Mediterranean
    Country
    Great Britain
    Gender
    Posts
    60
    Thumbs Up
    Received: 43
    Given: 23

    1 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Persian Otomi View Post
    A haredi Orthodox ‘City of Torah’ is planned in Mexico, first in Latin America

    https://www.jta.org/quick-reads/a-ha...-latin-america





    The foundation stone has been laid for a “City of Torah” in Mexico, the first village in Latin America to be comprised almost exclusively of haredi Orthodox Jews.

    The village, under construction near Ixtapan de la Sal, a small town about 75 miles southwest of Mexico City, will begin with 40 houses and hopes to attract 120 families by 2024, its developers said at a ceremony last week marking the project launch.

    It will span about a square mile at first and feature a yeshiva; synagogues and schools for both its Ashkenazi and Sephardic populations; a kosher supermarket; and a gym complex with a pool, spa and sport venue. The funding is primarily from a businessman, Abraham Mizrahi, who is not haredi Orthodox. Mexican Rabbi Yosef Tawil was appointed chief of the town’s rabbinical council.

    The project’s lead developer Moises Shemaria, who also is not haredi, mentioned the town of Lakewood, New Jersey — a municipality with a high proportion of ultra-Orthodox Jews — in his speech at the groundbreaking event.
    Wow esto es muy interesante. En el Centro de la CDMX siempre me topo con Haredis y se ven muy extraños ya que estan vestidos como de otra epoca. Una amiga mia de EEUU que fue a visitar la CDMX conmigo me dijo "No sabia que habian Amish en Mexico" y me salio la carcajada. Es de Nebraska pues....y le comente sobre los Menonitas (Que ya celebraron su centenario en Mexico hace poco) y quedo aun mas confundida.

  3. #53
    Veteran Member
    Join Date
    Dec 2019
    Last Online
    Today @ 11:13 PM
    Location
    A quiet town in the Hudson Valley
    Meta-Ethnicity
    Latin, Han
    Ethnicity
    Italian, 1/4 Chinese
    Ancestry
    Italian, an 1/8th Swiss German, a bit of Croatian, a bit of English, a bit of Spanish and a 1/4 Han
    Country
    United States
    Y-DNA
    J L25
    mtDNA
    H20a
    Taxonomy
    Alpine Med
    Politics
    Conservative
    Hero
    Giuseppe Garibaldi
    Age
    24
    Gender
    Posts
    4,038
    Thumbs Up
    Received: 2,841
    Given: 3,089

    0 Not allowed!

    Default

    Muy interesante, ¿donde buscaste el estudio genetico?

  4. #54
    Senior Member Persian Otomi's Avatar
    Join Date
    Dec 2013
    Last Online
    08-23-2022 @ 09:05 AM
    Location
    Mexico City
    Ethnicity
    Mexican
    Country
    Mexico
    Y-DNA
    R1a1a
    mtDNA
    HV3b
    Religion
    Zoroastrianism
    Gender
    Posts
    698
    Thumbs Up
    Received: 389
    Given: 319

    1 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Dorian22 View Post
    Ahhh my beautiful city! I do miss living there! Can't wait to go back in a few months.

    Gracias por mostrar tan detalladamente a la CDMX! Es una ciudad muy cosmopolitan. Mi sueño es que se rescate La Merced y esos bellos edificios del centro. Con emprendedores que rescataron calles como Regina tengo fé de que no tarden en rescatar mas secciones de la CDMX. Ojala pronto incluya el antiguo Barrio Libanes que a principios de año pase por esta parte y era un caos...como la mayoria de La Merced desgraciadamente. Saludos.
    ¿Vives en otro país?
    En este momento, cada vez más extranjeros se mudan aquí, no sé si has escuchado sobre los mensajes contra extranjeros en colonia Roma (y en otras zonas)? puras mamadas



    "Además comentan que esto afecta también a la lengua, ya que estar en la Roma o en la Condesa implica escuchar inglés en todas partes y la mayoría de los negocios se comunican en ese idioma creyendo que todos lo hablan."


    Se esta poniendo bien CABRON
    23andMe
    Middle East: 50.1%
    European: 44.1%
    Amerindian: 4.3%
    South Asian: 0.8%

  5. #55
    Senior Member Persian Otomi's Avatar
    Join Date
    Dec 2013
    Last Online
    08-23-2022 @ 09:05 AM
    Location
    Mexico City
    Ethnicity
    Mexican
    Country
    Mexico
    Y-DNA
    R1a1a
    mtDNA
    HV3b
    Religion
    Zoroastrianism
    Gender
    Posts
    698
    Thumbs Up
    Received: 389
    Given: 319

    0 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Italicus View Post
    Muy interesante, ¿donde buscaste el estudio genetico?
    No es un estudio genético, it is just an estimation of pure observation
    23andMe
    Middle East: 50.1%
    European: 44.1%
    Amerindian: 4.3%
    South Asian: 0.8%

  6. #56
    Junior Member
    Join Date
    Apr 2022
    Last Online
    01-18-2023 @ 07:54 PM
    Meta-Ethnicity
    Romance
    Ethnicity
    Mediterranean
    Country
    Great Britain
    Gender
    Posts
    60
    Thumbs Up
    Received: 43
    Given: 23

    0 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Persian Otomi View Post
    ¿Vives en otro país?
    En este momento, cada vez más extranjeros se mudan aquí, no sé si has escuchado sobre los mensajes contra extranjeros en colonia Roma (y en otras zonas)? puras mamadas



    "Además comentan que esto afecta también a la lengua, ya que estar en la Roma o en la Condesa implica escuchar inglés en todas partes y la mayoría de los negocios se comunican en ese idioma creyendo que todos lo hablan."

    Se esta poniendo bien CABRON
    Vivo en Londres por mi trabajo. Pero claro que he visto estos anuncios ridiculos. Ojala esta gente se esforzara en cambiar lugares como Iztapalapa y demas para que que se eleve el nivel de vida en esos barrios/delegaciones/alcaldias/condados (Como se les dice hoy en dia? Parece que les cambian de termino cada 2 años?? jajaja). Pero estuve en la CDMX el año pasado y principios de este y vivo en una de estas areas que gustan a los extranjeros. Si yo viniera de Francia y me mudara a la CDMX, como muchos lo hacen, obvio que primero me voy a La Roma, Condesa, Juarez, o cualquier otra! Imaginate que me manden a Milpa Alta? jaja Si ni a Santa Fe me mudaria ya que esta muy lejos, ,muy mal planificada, no hay nada de interes mas que el Parque La Mexicana....prefiero el Centro y colonias cercanas. Y esto le ha dado un aire nuevo y aun masjoven y emprendedor a estos barrios donde todos se han beneficiado.

Page 6 of 6 FirstFirst ... 23456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. How native is Mexico City?
    By liveforthenight in forum Latin America
    Replies: 176
    Last Post: 12-13-2021, 03:28 AM
  2. When I lived in Mexico City
    By Lousianaboy in forum Travel
    Replies: 13
    Last Post: 12-12-2019, 02:45 PM
  3. What is the phenotype of this girl from cdmx
    By Nayalar in forum Taxonomy
    Replies: 7
    Last Post: 09-19-2018, 08:00 PM
  4. The Subway Gangs of Mexico City
    By Latinus in forum The Lounge
    Replies: 1
    Last Post: 03-31-2018, 01:00 AM
  5. Thoughts on Mexico City
    By zhaoyun in forum Off-topic
    Replies: 134
    Last Post: 07-27-2017, 08:53 PM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •