Page 1 of 17 1234511 ... LastLast
Results 1 to 10 of 164

Thread: De Geert Wilders-draad

  1. #1
    Banned
    Join Date
    Jan 2009
    Last Online
    02-23-2010 @ 05:56 PM
    Gender
    Posts
    1,398
    Thumbs Up
    Received: 7
    Given: 0

    0 Not allowed!

    Exclamation Wilders en de Israëlische lobby


    Wilders en de Israëlische lobby

    De Telegraaf heeft een abonnement op het lekken van informatie van de AIVD. De afgelopen week maakte het dagblad bekend dat 'volgens goed geïnformeerde bronnen de AIVD zeer geïnteresseerd was in de warme banden die Geert Wilders leek te hebben met de vertegenwoordigers van Israël. De dienst vermoedde zelfs dat Wilders op de ambassade instructies kreeg voor diens werk in de Kamer.'

    Hum, Wilders bezoekt regelmatig de Israëlische ambassade in Den Haag, en wordt hierbij naast zijn persoonlijke beveiligingsagenten van de DKDB (Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging) kennelijk nauwlettend in de gaten gehouden door de AIVD. Al moeten we niet vreemd staan op te kijken als naderhand blijkt dat één of meerdere van die DKDB'ers zélf AIVD'er blijken te zijn.

    Met dit soort berichtgeving blijft het stelselmatig de vraag of de 'gelekte' betrouwbare informatie daadwerkelijk betrouwbaar kan worden geacht, aangezien niemand de feiten kan verifiëren. Aan de andere kant, gesteld dat de 'geheime informatie' fake blijkt te zijn, welk doel beoogt de hoofdredactie van De Telegraaf dan met het publiceren van dit soort verzonnen publicaties? Ik zou zo gauw geen reden kunnen bedenken.
    Laten we er voor het gemak maar vanuit gaan dat het verhaal klopt, dus dat de geheime dienst de gangen van Wilders naar de Israëlische ambassade op de voet volgt. Wat beoogt de AIVD, of hogere machten, met het laten lekken van dit bericht? Men wil kennelijk via een omweg de banden tussen Wilders en Israël aan de kaak stellen. Maar daar zijn genoeg andere mogelijkheden voor, Wilders maakt immers zelf geen geheim van diens contacten op de ambassade. En Wilders is vast niet het enige Kamerlid dat goede banden onderhoudt met deze bevriende natie, zoals Israël door Nederland wordt beschouwd.

    Met welke informatie Wilders door de Mossad gevoed wordt, kan regelmatig worden opgemaakt aan de hand van zijn kamervragen. Zo drong Wilders er in juli 2006 bij de minister van Buitenlandse Zaken op aan zich solidair te verklaren met Israël in de strijd met Hezbollah in Zuid-Libanon. Onlangs nog vroeg Wilders aan de minister van Buitenlandse Zaken om de deelname van de conservatieve groot-moefti van Jeruzalem, Ikrima Sabri, aan de Palestijnse Europese Conferentie in Rotterdam onmogelijk te maken.
    Het lijkt aannemelijk dat Wilders zich laat gebruiken voor de Israëlische lobby in dit land, waar het CIDI een belangrijk rol in speelt. Een fenomeen dat in Amerika ingeburgerd is, en waar paal en perk aan gesteld moet worden. Immers, Israël mag dan wel het enige democratische land zijn in het Midden-Oosten, waarmee Wilders zijn Israëlische liefde goedpraat, de Israëlische bezettingsmacht is langdurig in oorlog met de Palestijnse staat, en aanverwante niet-joodse stromingen in omringende landen. Hierbij worden stelselmatig de mensenrechten geschonden.

    Verder heeft Wilders boter op zijn hoofd, want is hij niet van mening dat een Nederlands politicus zich enkel en alleen met nationale zaken moet bezighouden? Zie zijn eerdere kritiek op collega-kamerlid Khadija Arib die zich inzet voor de mensenrechten in Marokko. Door de hand- en spandiensten die Wilders onderhoudt met Israël gedraagt hij zich alsof hij over een dubbele nationaliteit beschikt. Reden te meer om de man op dit gebied te tackelen.

    Inmiddels heeft Wilders bijval gekregen van vrijwel al zijn collega's in de Tweede Kamer, die met hem van mening zijn dat het ontoelaatbaar is dat de gangen van politici worden nagegaan door de geheime dienst. Zodra hier een spoeddebat over is gevolgd, zal de discussie ongetwijfeld op aandrang van linkse partijen een wending krijgen in de richting van Wilders betrokkenheid bij de Israëlische lobby en diens dubbele paspoort-standpunt. Hieraan zal de man nog een zware dobber kunnen krijgen.
    En dát is nou net wat de bazen van de AIVD, koningin en kabinet, hebben beoogd: het beschadigen van het imago van Wilders omdat de man in de ogen van de autoriteiten teveel en te vaak provocerende standpunten inneemt inzake het migratiedebat. Daarnaast groeit de Partij van de Vrijheid in de peilingen als kool, hetgeen de gevestigde orde net zoals toentertijd met Fortuyn slapeloze nachten bezorgt. In dit licht moeten ook de chantabele opmerkingen worden gezien die zijn geplaatst in een onderhoud tussen Wilders en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding. Wilders, maak je borst maar nat!

    Alex van Veen

    Bron

  2. #2
    Member Stossy's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Last Online
    02-06-2010 @ 05:18 PM
    Country
    Netherlands
    Gender
    Posts
    321
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!

    Default

    Het is inderdaad erg vreemd dat Wilders altijd met bepaalde kamervragen komt.

    Tevens vind ik nu dat hij ook maar al te graag de moslims weg wil hebben en eigenlijk niks geeft om de rest van de allochtonen. Ik heb hem volgens mij nog nooit gehoord over de Oost-Europese allochtonen of andere allochtonen. Alleen de Turken en Marokkanen.

    Altijd als er wat is met Israel komt hij met bepaalde vragen aanzetten...
    Ik zou graag zien dat ons belastinggeld hierin gestoken wordt en dit grondig wordt onderzocht, dan wordt er tenminste wat gedaan met ons geld ipv dat de zakken van de mensen in de Tweede Kamer gevuld worden.

  3. #3
    Banned
    Join Date
    Jan 2009
    Last Online
    02-23-2010 @ 05:56 PM
    Gender
    Posts
    1,398
    Thumbs Up
    Received: 7
    Given: 0

    0 Not allowed!

    Default

    Quote Originally Posted by Stossy View Post
    Het is inderdaad erg vreemd dat Wilders altijd met bepaalde kamervragen komt.

    Tevens vind ik nu dat hij ook maar al te graag de moslims weg wil hebben en eigenlijk niks geeft om de rest van de allochtonen. Ik heb hem volgens mij nog nooit gehoord over de Oost-Europese allochtonen of andere allochtonen. Alleen de Turken en Marokkanen.

    Altijd als er wat is met Israel komt hij met bepaalde vragen aanzetten...
    Ik zou graag zien dat ons belastinggeld hierin gestoken wordt en dit grondig wordt onderzocht, dan wordt er tenminste wat gedaan met ons geld ipv dat de zakken van de mensen in de Tweede Kamer gevuld worden.
    Zeer korreckt gezien mijn waerde vrind...

    Wilders zyn motieven, moeten op zyn zachts gezegt, in enige twijfel worden getrocken. Dat zijnde iets, wat als ene pael boven waeter uitsteeckt...

  4. #4
    Banned
    Join Date
    Jan 2009
    Last Online
    02-23-2010 @ 05:56 PM
    Gender
    Posts
    1,398
    Thumbs Up
    Received: 7
    Given: 0

    0 Not allowed!

    Exclamation Ook Brits parlement weert Fitna

    Ook Brits parlement weert Fitna
    Uitgegeven:
    26 januari 2009 10:30 Laatst gewijzigd: 26 januari 2009 14:41
    DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders mag zijn anti-Koranfilm Fitna niet vertonen in het Britse parlement.

    Bekijk video


    Dat zou donderdag gebeuren, maar Wilders heeft afgelopen weekeinde te horen gekregen dat de bijeenkomst niet doorgaat.
    Volgens de Daily Times heeft het Britse parlement besloten de vertoning af te gelasten na felle protesten uit de moslimgemeenschap.


    Dieptriest

    ''Het is dieptriest'', zei Wilders maandag. ''Het is het zoveelste bewijs dat Europa haar vrijheid aan het verliezen is en zwicht onder islamitische druk en protest.''
    Vorig jaar december ging de vertoning van Fitna in het Europees Parlement ook al niet door. Tot woede van Wilders staken de gezamenlijke fractievoorzitters daar toen een stokje voor.

    Vervolging

    Het gerechtshof in Amsterdam bepaalde vorige week dat het Openbaar Ministerie Wilders moet vervolgen voor het aanzetten tot haat en discriminatie van de islam en moslims.
    Daarbij gaat het om uitspraken van het Tweede Kamerlid in onder meer de Volkskrant en de film Fitna, die eind maart vorig jaar uitkwam.

    © ANP


    ZIE OOK:


    Bron

  5. #5
    Member Stossy's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Last Online
    02-06-2010 @ 05:18 PM
    Country
    Netherlands
    Gender
    Posts
    321
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!

    Default

    Waarom een film tonen aan een bepaalde groep terwijl die al de hele wereld is overgegaan? De mensen van het Brits parlement zullen Fitna vast en zeker ook al hebben gezien, als de moslims in Zuid-Afrika het al gezien hebben en al geprotesteerd hebben (afgelopen najaar) dan zullen deze mensen het toch ook wel gezien hebben?

    Of gaat het meer erom dat deze mensen het niet willen zien? Als ze hem niet gezien hebben, hoe kunnen ze er dan over oordelen?
    Niemand wist namelijk wat er in Fitna te zien zou zijn.

  6. #6
    New Member Björn's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Last Online
    11-28-2009 @ 06:26 PM
    Meta-Ethnicity
    Germanic
    Ethnicity
    Blank
    Country
    Netherlands
    Gender
    Posts
    21
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!

    Default

    Het maakt geen verschil of ze Fitna zien of niet. Wilders denkt alleen aan Joden. Hij wil ze "beschermen" door de moslims buiten te gooien.
    Maar wat als ik ze alle 2 niet mag, gooi ze alle 2 maar buiten...



    En even terug naar het onderwerp:
    Fitna wordt, vanuit mijn standpunt, redelijk overschat. Het is een kleine "powerpoint presentatie". Het laat wel zien dat de halve wereld zich zorgen maakt over een film die toch bijna niemand zal zien, omdat hij toevallig "beledigend" is.

    Maar dit is alles is gewoon mijn mening, en wie ben ik...
    Last edited by Björn; 01-30-2009 at 06:30 PM.

  7. #7
    Banned
    Join Date
    Jan 2009
    Last Online
    02-23-2010 @ 05:56 PM
    Gender
    Posts
    1,398
    Thumbs Up
    Received: 7
    Given: 0

    0 Not allowed!

    Default De Geert Wilders-draad

    Wilders blijft stijgen in peiling

    Uitgegeven: 1 februari 2009 11:30 Laatst gewijzigd: 1 februari 2009 11:49
    DEN HAAG - De PVV van Geert Wilders blijft stijgen in de peiling van Maurice de Hond. Sinds het gerechtshof in Amsterdam onlangs besloot dat het Openbaar Ministerie de politicus moet vervolgen, is de partij zeven zetels gestegen.

    Bekijk video
    In de peiling die De Hond zondag publiceerde komt de PVV uit op 23 zetels in de Tweede Kamer, drie meer dan vorige week.
    Ter rechterzijde daalt Rita Verdonks Trots op Nederland tot twee zetels, de helft minder dan in de voorgaande peiling. Volgens De Hond zijn veel kiezers overgelopen van Verdonk naar Wilders.


    CDA

    Ook de regeringspartijen CDA en de PvdA verliezen een virtuele zetel. Het CDA staat nu op 28 zetels, 13 minder dan de christendemocraten nu in de Kamer bezetten.
    Dat is voor de partij de laagste stand in drie jaar. De PvdA komt uit op 26, zeven minder dan het huidige aantal.
    De SP wint een zetel en komt uit op 15. Alle andere partijen bleven stabiel ten opzichte van vorige week.

    © ANP

    Bron

  8. #8
    Banned
    Join Date
    Jan 2009
    Last Online
    02-23-2010 @ 05:56 PM
    Gender
    Posts
    1,398
    Thumbs Up
    Received: 7
    Given: 0

    0 Not allowed!

    Exclamation Wilders naar Hoge Raad

    Wilders naar Hoge Raad

    Uitgegeven: 3 februari 2009 08:30 Laatst gewijzigd: 3 februari 2009 12:23
    AMSTERDAM - Geert Wilders stapt naar de Hoge Raad om de uitspraak van het gerechtshof dat hij vervolgd moet worden, ongedaan te maken. Daarvoor heeft hij advocaat Bram Moszkowicz in de arm genomen.

    Bekijk video


    Dat zei de PVV-leider dinsdag.
    Het gerechtshof in Amsterdam bepaalde onlangs dat het Tweede Kamerlid vervolgd moet worden voor discriminatie, aanzetten tot haat en het beledigen van groepen mensen.



    Daarnaast moet de strafrechter oordelen over de vergelijking die de politicus trok tussen de islam en het nazisme. Het Openbaar Ministerie had eerder van vervolging afgezien.

    Strijdbaar

    Wilders zegt strijdbaar te zijn en alle mogelijke middelen in te zetten om niet voor de rechter te hoeven te verschijnen.
    Maandag heeft hij Moszkowicz gevraagd om bij de Hoge Raad cassatie in het belang der wet in te stellen.

    Belediging

    Daardoor zou het bevel tot vervolging van Wilders, die terecht moet staan voor onder meer de belediging van moslims, teniet worden gedaan.
    Wilders gaat ervan uit dat het OM hem niet vervolgt zolang er een procedure loopt bij de Hoge Raad.

    Kleine kans

    Die kans is nihil, meent hoogleraar strafrecht Ybo Buruma. Hij denkt dat de actie van de advocaat van Wilders, Bram Moszkowicz, geen kans van slagen heeft.
    Het middel dat Moszkowicz inzet, is niet bedoeld om van invloed in een concrete zaak te zijn, legt Buruma uit. ''Je kunt het besluit dat het hof over Wilders nam, helemaal niet aanvechten bij de Hoge Raad.''

    Geen opschorting

    Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam schort het onderzoek voor de vervolging van politicus Geert Wilders niet op.
    Justitie gaat gewoon door met de vervolging, totdat de procureur-generaal bij de Hoge Raad een besluit neemt dat eventueel van invloed op die procedure is. Dat heeft een woordvoerder van het OM dinsdag laten weten.
    Het OM had eerder nog van vervolging afgezien. Het hof vond dit besluit onjuist.

    © NU.nl/ANP


    ZIE OOK:


    Bron

  9. #9
    Member Stossy's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Last Online
    02-06-2010 @ 05:18 PM
    Country
    Netherlands
    Gender
    Posts
    321
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    0 Not allowed!

    Default Fitna naar VS

    'Ik verwacht dat ik VS wel in kom'

    Fitna naar VS


    DEN HAAG/NEW YORK - Geert Wilders reist af naar Capitol Hill. De PVV-leider vliegt vandaag naar de VS, waar hij aanstaande donderdag te gast zal zijn in de Amerikaanse Senaat om zijn omstreden film Fitna te vertonen. Na het Britse inreisverbod verwacht hij deze keer geen problemen.

    "Ik heb geen enkel bericht dat ik niet welkom ben", zegt Wilders vlak voor zijn vertrek naar de VS. De PVV-leider is uitgenodigd door de invloedrijke Republikeinse senator Jon Kyl om zijn anti-Koranfilm Fitna te vertonen in de Amerikaanse Senaat.

    Wilders vliegt vandaag. De vertoning van de omstreden film staat gepland voor aanstaande donderdag. De Amerikaanse senator heeft in een brief al zijn collega's en het stafpersoneel uitgenodigd om Fitna te bekijken. De vertoning zal worden gevolgd door een informele discussie met Wilders over de vrijheid van meningsuiting in Europa.

    Goede contacten

    Voor Wilders is de Amerikaanse uitnodiging na het inreisverbod in Groot-Brittannië een enorme opsteker. "Het is via goede contacten in de VS geregeld", aldus het Kamerlid, dat geen problemen met de Amerikaanse douane verwacht. "Zekerheid heb ik niet, maar ik ga ervan uit dat ik er in kom."

    Senator Kyl verwijst in zijn uitnodiging aan de andere senatoren ook naar de 'immense controversie' die in Europa rond Fitna is ontstaan, en dan met name door Wilders' verbanning uit Engeland. De PVV'er was daar vorige week op uitnodiging van een lid van het Britse Hogerhuis naartoe gevlogen, maar werd op het vliegveld opgepakt en teruggestuurd. De Nederlandse regering weigert op Europees niveau een zaak te maken van de Britse actie, ondanks aandringen van de Tweede Kamer.

    Naast het bezoek aan de Senaat in het regeringscentrum Washington zal Wilders tijdens zijn reis van een week ook New York en Boston bezoeken. Daar zal hij onder meer een aantal bijeenkomsten bijwonen, interviews geven aan de grote tv-zenders en fondsen werven voor zijn partij.

    Geldnood

    De PVV zit in geldnood door groeiende advocaatkosten. Naast een beroepsprocedure die Wilders begint tegen de Britten, moet de volksvertegenwoordiger in eigen land voor de strafrechter verschijnen op beschuldiging van het aanzetten tot haat, discriminatie en belediging, mede naar aanleiding van Fitna.

    Het kabinet heeft Wilders aangeboden te helpen met advies rond de procedure tegen de Britse autoriteiten. Van enige financiële bijstand kan volgens minister Verhagen (Buitenlandse Zaken) echter geen sprake zijn. In de strafzaak wordt Wilders bijgestaan door advocaat Bram Moszkowicz. Op zijn voorspraak is het Kamerlid naar de Hoge Raad gestapt om bezwaar te maken tegen zijn vervolging, die is opgelegd door het Amsterdamse gerechtshof.

  10. #10
    Veteran Member The Lawspeaker's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Last Online
    11-05-2023 @ 04:45 AM
    Meta-Ethnicity
    Celto-Germanic
    Ethnicity
    Dutch
    Ancestry
    Brabant, Holland, Guelders and some Hainaut.
    Country
    Netherlands
    Politics
    Norway Deal-NEXIT, Dutch Realm Atlanticist, Habsburg Legitimist
    Religion
    Sedevacantist
    Relationship Status
    Engaged
    Age
    36
    Gender
    Posts
    70,127
    Thumbs Up
    Received: 34,729
    Given: 61,129

    0 Not allowed!

    Default

    Wilders loopt weg uit debat

    donderdag 26 maart 2009 11:56
    (Novum) - De PVV-fractie is donderdagochtend weggelopen uit het Kamerdebat over de crisismaatregelen van het kabinet. Fractievoorzitter Geert Wilders is 'woest' omdat de Tweede Kamer niets meer kan veranderen aan het crisispakket.
    "We kunnen niets meer veranderen, dus we zitten hier voor Piet Snot", zei Wilders. "De Kamer staat in zijn hemd. Daarom gaan wij dit debat nu verlaten. Ik zet mijn spreektekst wel op mijn website. Heel veel plezier nog, wij gaan ervandoor."


    De coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie zijn betrokken geweest bij de onderhandelingen over het crisispakket en hebben hun handtekening eronder gezet. Samen hebben zij een meerderheid, dus de rest van de Kamer kan geen aanpassingen afdwingen. PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer probeerde nog uit te leggen dat 'goede voorstellen altijd worden besproken', maar Wilders was toen al vertrokken.


    De rest van de oppositie is ook boos dat zij niets meer kan veranderen, maar doet wel mee aan het debat, waarvoor de Kamer de hele dag heeft uitgetrokken. GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema noemde het vertrek van de negen Kamerleden van de PVV 'dramatisch'. "Een democratische partij loopt nooit weg uit een democratisch debat."
    Onafhankelijk Kamerlid Rita Verdonk zei de woede van Wilders wel te kunnen begrijpen. "Maar weglopen is geen optie. Ik wil doorgaan tot de laatste snik."


    Bron: Elsevier
    Geert Wilders: Wij doen niet mee aan dit schijndebat
    donderdag 26 maart 2009

    De PVV-fractie heeft vandaag in protest het debat over de maatregelen ter bestrijding van de economische crisis verlaten. De fractie besloot hiertoe nadat CDA-fractievoorzitter Van Geel verklaarde dat er geen ruimte was voor wijzigingen in het coalitieakkoord. Daarmee zette de CDA'er de Tweede Kamer buiten spel. "We zitten hier voor Piet Snot. Ik blijf hier niet zitten als een circuspaard. Als wij ons als parlement serieus nemen, stappen we op bij dit debat," aldus PVV-fractievoorzitter Geert Wilders. "De kern van het debat is dat je als oppositie ook invloed kunt uitoefenen. Als van tevoren gezegd wordt dat daar bijster weinig kans voor is, dan zijn we hier een Noord-Koreaans parlement."
    Video:
    Geert Wilders kondigt verlaten debat aan

    Zie ook:
    Elsevier: PVV-fractie loopt woest weg uit crisisdebat
    De Telegraaf: PVV boos weg uit crisisdebat
    SpitsNieuws: Wilders: het lijkt wel Noord-Korea
    SpitsNieuws: Wilders loopt weg
    Algemeen Dagblad: PVV loopt woedend weg uit crisisdebat
    Trouw: PVV loopt boos weg uit crisisdebat
    De Pers: PVV loopt weg uit crisisdebat
    Brabants Dagblad: Wilders: we zijn parlement Noord-Korea
    SpitsNieuws: Wilders pikt het niet (Video)

    Hieronder de tekst die Geert Wilders zou hebben uitgesproken:




    Inbreng Geert Wilders debat crisismaatregelen
    Eindelijk, eindelijk, eindelijk, heeft het kabinet haar keuteltje gelegd. We hebben er lang op gewacht. Het persen leek eeuwen te duren. Eerst allerlei lijstjes en luchtballonnetjes. Daarna lange sessies in het Torentje en het Catshuis. Toen de banken gered moesten worden is er snel 80 miljard beschikbaar, maar als de burger moet worden geholpen, als Jan Modaal aan de beurt is, blijkt dit kabinet opeens een treuzel-kabinet. Maar goed, het kabinet van uitstel en afstel heeft dan toch iets geproduceerd. Ik zou zeggen: een aanfluiting.

    Na het losbarsten van de krediet-crisis kwam er geen actie. Toen de Amerikaanse financiële wereld op haar grondvesten schudde, kwam het kabinet nog met een feestbegroting. Het kon niet op. Terwijl de hele Westerse wereld de schuilkelder inging, trokken Balkenende en Bos nog eens een boerenkiel aan. Met de confetti in het haar kondigde zij nieuwe feest-subsidies aan. Elke linkse hobby kwam aan de beurt. De ontwikkelingshulp weer verder omhoog, nog meer geld naar Brussel, de peperdure massa-immigratie weer verder opgevoerd, de klimaat-gekte nog meer gesubsidieerd, geen actiegroep vergeten, de staatsomroep gespekt, multiculti-wonderland weer verder in de prijzen, gratis roetfilters uitgedeeld, overal windmolens neergezet en de vliegtaks ingevoerd. De Postcode-kanjer viel op de complete grachtengordel met onbeperkt geld voor subsidie-kunstenaars die schilderijen maken die je je ergste vijand nog niet toewenst.
    De voornaamste knuffel-groep van links Nederland wordt uiteraard niet vergeten. Allochtonen, oeps – daar ga ik weer, sorry voorzitter, ik bedoel uiteraard: Nieuwe Nederlanders, willen niet naar de inburgeringcursussen, de klassen staan leeg. En dus is besloten die cursussen maar helemaal gratis te maken. Kosten: een half miljard. Wie niet horen wil, moet maar gratis.
    Dit kabinet breekt record na record. Op het gebied van de massa-immigratie wel te verstaan. Vorig jaar maar liefst 140.000 nieuwkomers, een stad zo groot als Amersfoort! En ook de stroom asielzoekers is weer volledig gemaximaliseerd. Iedereen moet naar Nederland komen, iedereen moet een uitkering krijgen zodat iedereen PvdA gaat stemmen.
    Met het miljardenverslindende generaal pardon en de bodemloze put die ‘Vogelaar-wijken’ heet neemt de schade voor Nederland met de dag toe. En natuurlijk staan overal de vetgesubsidieerde tolken klaar om de nieuwe eisen van de kolonisten te vertalen in de taal die zij niet willen spreken, het Nederlands. Uiteraard gratis. Voorzitter, daar gaat het geld van de hardwerkende Nederlander naar toe. Naar het failliete project van de multiculturele samenleving – dat ons al minstens 100 miljard euro heeft gekost. Daarom moeten we straks tot ons 67e doorwerken, daarom gaat straks de zorgtoeslag omlaag, daarom zijn de belastingen zo idioot hoog, daarom zitten onze ouderen de hele dag in een luier, daarom is er veel te weinig geld voor onze verzorgingstehuizen en ziekenhuizen. Henk en Ria betalen voor Ali en Fatima.
    Toen ook in Europa de krediet-ramp zich aftekende bleef het nog lang stil in het Torentje. Heel Europa nam maatregelen, maar Balkenende/Bos bleef maar naar de schoenen kijken. Nog een koekje, Wouter? Nog een bokkepootje, JP? Elk land ondernam actie. Maar alleen premier Balkenende zat vorige week bij de Europese Raad nog met lege handen. Natuurlijk stond er in de hoek wel een collectebus. En dus gooide hij samen met zijn Europese vrienden instinctief vijftig miljard euro richting Oost-Europa. Dat is natuurlijk weer complete waanzin. Het probleem is niet gebrek aan koopkracht in Roemenië, maar gebrek aan koopkracht in Nederland. Niet de consument in Boekarest moeten geholpen worden maar de consument in Rotterdam en de rest van Nederland.
    Nu is er dan iets. Toen we het resultaat zagen, dacht mijn fractie aan Doe Maar en neuriede “Is dit alles?” Sterker nog, voorzitter: “Is dit alles dat er is?” Want, waar zijn ze, die maatregelen om Nederland er weer bovenop te helpen, die de consument weer vertrouwen brengt? Hare Majesteit Jongerius de eerste, onze polder-prinses, gaf misschien haar Koninklijke zegen, maar de gewone burger niet.
    Ja, voorzitter, dit kabinet doet veel “leuke dingen voor linkse mensen”. Dat de rekening ook nog betaald moet worden – dat is minder belangrijk. Dat is voor een volgend kabinet, niet BalkendendeBos. Maar als straks het feestje voorbij is, en alle feestneuzen in de hoek liggen, de peuken uitgedrukt in de vloerbedekking en de bierflesjes ondersteboven in het bad, dan is het aan de volgende generatie om de rekening van de linkse luchtkastelen te betalen. Maar er is 1 schrale troost. Nederland heeft dan wel zogenaamd ‘het klimaat’ gered op de Noordpool. Leuk voor de ijsberen, jammer voor de volgende generatie Nederlanders.
    Voorzitter, was de krediet-crisis de wekker die het kabinet wakker maakte? De wake-up call die eindelijk eens actie betekent? Niets van dat alles. Nederland krijgt lijdzaamheid, waar het schreeuwt om leiderschap. Waarom worden de harde keuzes niet gemaakt, waarom wordt geen afscheid genomen van de failliete idealen uit de jaren zestig? Waarom wordt niet gehakt in de linkse hobby’s die veel geld kosten en waar niemand beter van wordt, behalve subsidie-slurpers en de linkse grachtengordel?
    Wat nu gebeurt is ernstig. Er is niet alleen sprake van snel oplopende werkloosheid, maar ook van zeer zware vraaguitval. We geven te weinig uit. Mensen moeten weer meer geld in de portemonnee krijgen zodat ze meer gaan uitgeven. Onze economie op apengapen schreeuwt om die nieuwe zuurstof. Dat kan: door de belastingen te verlagen en flink ook. Hard ingrijpen in de uitgaven van de staat betekent dat burgers meer kunnen besteden. Maar dat vraagt wel om de harde keuzes die nu nodig zijn. Niet uitstellen, niet wachten tot 2011 (zoals dit kabinet wil), maar nu verantwoordelijkheid nemen.
    Daarom: nu snijden. Er kan makkelijk 20 miljard worden bespaard. Niet door het weg te halen bij ouderen of zieken, maar uit het linkse hobby-hok. De PVV wil miljarden onmiddellijk teruggeven aan de burger. Dat is pas goed voor de koopkracht en dus voor de economie. Maar de Partij voor de Vrijheid neemt ook zijn verantwoordelijkheid voor later. In tegenstelling tot het kabinet dat de rekening pas op zijn vroegst in 2011 wil betalen, zeggen wij: nu kiezen, nu handelen. Daarom besteedt de PVV de helft van de besparingen aan het terugdringen van het tekort.
    Daarnaast kiest de PVV voor 2009 voor een eenmalige impuls. Snel een krachtsinjectie voor onze economie. Een cheque van 400 euro voor elke Nederlander, betaald uit het beëindigen van de missie in Afghanistan, het uitstellen van het bestellen van nieuwe vliegtuigen en het niet saneren van de schulden van de pina-colada-maffia op de Antillen. Maar helaas. Dit kabinet zet niet de tering naar nering, maar zegt: “belastingbetaler, krijg de tering”.
    Het kabinet snijdt niet alleen te laat, het snijdt ook nog eens in het verkeerde vlees. De gevolgen zijn voor de burger. De burger wordt straks gepakt op de zorgtoeslag en mag waarschijnlijk ook tot zijn 67e doorwerken voordat hij AOW krijgt. De burger draait op voor de fouten van zakkenvullende en bonus-incasserende bankiers.
    Voorzitter, wanneer steekt Wouter Bos zijn hand eens in eigen djellaba? Wanneer gaat hij eens onkruid wieden in de eigen, linkse tuin? De VPRO en Milieudefensie kunnen blijven cashen. En wie zal zich er over verbazen dat de socialisten op hun partijcongres zeggen: geen cent bezuinigen op de ontwikkelingshulp. Geen wonder als de PvdA wordt geleid door iemand zelf afkomstig uit de ontwikkelingshulp-lobby. Iemand die geen bodemloze put kan zien zonder er een subsidieproject in te gooien. Het is voor een betere wereld, dus het dondert niet wat het kost. Hoeveel van ons belastinggeld heeft zij al weg zitten ploumen? Hoeveel Afrikaanse dictators hebben hun Zwitserse buitenhuis niet te danken aan dit soort naïeve wereldverbeteraars met een gat in hun hand? Of liever gezegd, met een gat in de hand van de belastingbetaler.
    Dus fors lagere belastingen om de economie weer op gang te krijgen. Betaal deze belastingverlaging door te snijden in al die verschrikkelijke linkse hobby’s. Dit kabinet droomt nog steeds de zoete dromen van de linkse kerk. De sixties zijn nog lang niet voorbij. Voor Jan-Peter en Wouter gaat Woodstock nog jaren duren.
    Maar, voorzitter, zelfs in het hoofdkwartier van de Partij van de Arbeid (uiteraard gevestigd in de Amsterdamse grachtengordel) moeten ze soms toch denken dat het zo echt niet langer kan. Dat er ondertussen een nieuwe wind waait door Nederland. Een wind van hoop en optimisme. Een wind van verlangen naar een beter Nederland. Een wind van een nieuwe lente. Een Nederland waar steeds meer mensen vinden dat het Kabinet nu de maatregelen moet nemen waar ons land nu om vraagt.
    Ik zou zeggen: stop met de Vogelaarwijken en de kunst- en milieusubsidies. Stop met de klimaat-waanzin en de gratis inburgeringcursussen. Stop met de massa-immigratie en voer het rekeningrijden niet in. Stop met de missie in Afghanistan en het binnenlaten van honderdduizenden Polen, Bulgaren en Roemenen. Laat die JSF het rambam krijgen, draai onmiddellijk het generaal pardon terug en snij in die linkse staatsomroep. Stop met de ontwikkelingshulp en de miljardenstroom richting Brussel. En pak de bobo’s aan die de baas zijn van de provincies, de commissarissen van de Koningin die bijbanen verzamelen alsof het voetbalplaatjes van Albert Heijn zijn, en ondertussen smijten met ons geld. En doe ook eens dit. Draai nou gewoon dit telefoonnummer. (Schrijft u maar even mee.) Heeft u een pen? 00-58 (212) 806 31.11. Nog een keer: 00-58 (212) 806 31.11. Heeft u dat? Dat is het telefoonnummer van het paleis van president Chavez in Venezuela. Hij wil de Antillen graag hebben en wij willen er graag van af. Ik zou zeggen: maak een goeie deal met hem. Strik er om heen en weg er mee.
    Al die maatregelen bij elkaar leveren vele, vele miljarden euro’s op. Geld voor een cheque van 400 euro in 2009 voor alle volwassen Nederlanders. Geld voor een enorme structurele verlaging van de tweede schijf van de loon- en inkomstenbelasting vanaf 2010 en geld voor het terugdringen van het tekort. Zo kunnen we onze kinderen en kleinkinderen ontzien en zo kunnen we afblijven van de AOW en zorgtoeslag, afblijven van onze ouderen - de mensen die Nederland hebben opgebouwd na de oorlog. Onze helden.
    Voorzitter. Nederlands geld moet weer in Nederlandse handen, geld waar nu zo’n behoefte aan is in de gezinnen. Behoefte is er ook aan daadkracht, leiderschap, hoop en optimisme, aan het geluid van een sterk Nederland dat zelfbewust en krachtig deze storm doorstaat. Een Nederland dat zegt: geef ons een uitdaging en we gaan hem te lijf. Laat dat Nederland nu spreken. Daarom: snel verkiezingen. Tijd voor de burger om te spreken. Tijd voor de kiezer om te stemmen. Tijd voor dit kabinet om op te stappen.





    Bron: PVV-webstek
    Last edited by The Lawspeaker; 03-28-2012 at 08:32 PM.



    Wake up and smell the coffee.


Page 1 of 17 1234511 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Geert Wilders
    By sturmwalkure in forum Taxonomy
    Replies: 34
    Last Post: 03-03-2017, 02:37 PM
  2. The German Geert Wilders
    By Joe McCarthy in forum Deutschland
    Replies: 1
    Last Post: 01-19-2011, 05:21 PM
  3. Geert Wilders in Denmark
    By Beorn in forum Danmark
    Replies: 15
    Last Post: 06-24-2009, 11:44 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •